نخستین مرکز نیکوکاری مطالعاتی کشور در مازندران راه‌اندازی شد

ساری - ایرنا - نخستین مرکز نیکوکاری مطالعاتی و پژوهش کمیته امداد امام خمینی (ره) روز پنجشنبه با حضور مدیرکل پژوهش این نهاد در دانشگاه فنی امام محمد باقر (ع) شهر ساری راه‌اندازی شد.

به گزارش ایرنا، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران در آیین افتتاح این مرکز لازمه توسعه در بخش های مختلف و دستیابی به اهداف مورد نظر را مطالعه و انجام کارهای تحقیقاتی و پژوهشی عنوان کرد و گفت : ترسیم افق و چشم انداز ۲۰ ساله کمیته امداد امام خمینی (ره) مهم و ضروری است و لازمه تحقق این مهم نیز انجام کارهای مطالعاتی و پژوهشی است.

حجت‌الاسلام بشیر عالیشاه از راه اندازی ۴۵۰ مرکز نیکوکاری در مازندران خبر داد و افزود که این مراکز با آمایش محله و با کمک و همراهی خیران و نیکوکارنا، خدمات مورد نیاز را به نیازمندان واقعی جامعه ارایه می دهند.

وی همچنین از راه اندازی سامانه هوشمند امداد الکترونیک با عضویت ۲۸ دستگاه اجرایی استان با هدف ارایه خدمات مطلوبتر به مددجویان زیرپوشش خبر داد و گفت : حفظ و تکریم خانواده و اجرای عدالت در دستگیری و کمک به نیازمندان از رویکردهای اصلی کمیته امداد امام خمینی (ره) است که باید با اتحاد و همدلی، مشارکت سایر دستگاه‌های اجرایی و با استفاده از ظرفیت خیران و نیکوکاران، زمینه ای فراهم شود تا فقر از جامعه ریشه کن شود.

وی با بیان اینکه پارسال ۶ هزار فرصت شعلی برای افراد زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران ایجاد شد و امسال نیز هشت هزار فرصت َشغلی جدید پیش بینی ینی شده است، اظهار داشـت: کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران با پرداخت تسهیلات مورد نیاز به افراد زیرپوشش، رتبه نخست کشوری در بخش ایجاد اشتغال را در اختیار دارد.  

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران گفت که این نهاد حمایتی هم اکنون ۱۲ هزار دانش آموز، ۲ هزار و ۷۰۰ یتیم، ۹ هزار و ۷۰۰ نفر محسنین و سه هزار و ۷۰۰ نفر از بیماران خاص و صعب‌العلاج را زیر پوشش دارد.

وی از راه اندازی سامانه دریافت پیشنهادات در کمیته امداد مازندران خبر داد و افزود : اقشار مختلف مردم به ویژه دانشجویان، مراکز دانشگاهی میتوانند با شناسایی ظرفیت ها و ارایه پیشنهاد، کمیته امداد امام خمینی (ره) را در تداوم خدمت رسانی به محرومان جامعه یاری کنند.

۸۰ هزار خانوار زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران هستند و در طول سال از خدمات مختلف این نهاد حمایتی بهره‌مندند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha