سامانه سرد بارشی در بیشتر مناطق اصفهان فعال می‌شود

اصفهان- ایرنا- کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: فعالیت سامانه سرد بارشی از اواخر وقت روز جمعه تا اواسط هفته آینده در بیشتر مناطق بویژه غرب و جنوب استان پیش‌بینی می‌شود.

محمدرضا رفیعی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: فعالیت این سامانه منجر به بارش برف و باران برای مناطق غربی و جنوبی استان خواهد شد و این بارش‌ها در دیگر مناطق استان با شدت کمتری پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه وزش باد به نسبت شدید تا شدید در این مدت برای بیشتر مناطق استان دور از انتظار نیست، افزود: اداره کل هواشناسی اصفهان نیز درباره تشدید فعالیت سامانه سرد بارشی، کاهش دما و احتمال کولاک برف در جاده‌های کوهستانی از اواسط روز شنبه تا اواخر روز دوشنبه هفته آینده "هشدار نارنجی" صادر کرد.

رفیعی خاطرنشان کرد: چوپانان با دمای ۱۵ و بویین میاندشت با دمای ۹ درجه سانتی‌گراد زیر صفر گرم‌ترین و سردترین نقاط استان در شبانه روز گذشته بودند.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: دمای صبح امروز شهر اصفهان هم یک درجه سانتیگراد بود که نسبت به روز گذشته تغییری نداشت.

به گزارش ایرنا، هواشناسی اصفهان روز پنجشنبه با صدور اطلاعیه‌ "هشدار نارنجی" از بارش باران گاهی توام با وزش باد شدید موقت، بارش برف در نواحی سردسیر و ارتفاعات از اواسط روز شنبه تا اواخر روز دوشنبه در مناطق غرب و جنوب غرب بویژه در مناطق کوهستانی استان خبر داد.

بر اساس هشدارهای مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور، رنگ زرد برای آگاهی بخشی، رنگ نارنجی برای حفظ آمادگی و رنگ قرمز برای اقدام است.

بر اساس این گزارش، احتمال جاری شدن روان‌آب، آبگرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، لغزندگی، کاهش دید و احتمال کولاک برف در جاده‌های کوهستانی، مسدود شدن جاده های کوهستانی و برف گیر، اختلال در تردد در محورهای مواصلاتی استان اصفهان به استان های چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

در این اطلاعیه به هموطنان و مسوولان توصیه شده است تا ضمن خودداری از توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، بازگشایی آبروها و دهانه پل‌ها، نسبت به تجهیز خودروها به ادوات زمستانی و اطمینان از سوخت کافی، جلوگیری از هر گونه فعالیت‌های کوهنوردی، عدم جابجایی عشایر کوچ‌رو، جمع آوری دام‌ها از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و آمادگی فرمانداری‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با رخداد خسارات احتمالی اقدام کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha