۲۵ واحد صنعتی راکد در چهارمحال و بختیاری به چرخه تولید بازگشت

شهرکرد- ایرنا- معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: در ۹ ماهه امسال ۲۵ واحد صنعتی راکد در این استان فعال و به چرخه تولید بازگشت.

محمدکاظم منزوی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد واحد، ۲۳ مورد در داخل شهرک‌های صنعتی و ۲ واحد صنعتی نیز خارج از شهرک‌ها فعال شده است.

وی با اشاره به برگزاری جلسات مشترک برای فعال‌سازی واحدهای صنعتی راکد در استان، تصریح کرد: ماهانه ۲ جلسه مشترک با شرکت شهرک‌های صنعتی برگزار و برای راه‌اندازی واحدهای راکد مشاوره و راهکار ارائه می‌شود.

منزوی، ناتوانی در تامین نقدیندگی را مهمترین علت تعطیلی واحدهای صنعتی راکد عنوان کرد و گفت: برای رفع این چالش تلاش شده تا سرمایه‌گذاران جدیدی که قصد سرمایه‌گذاری در بخش صنعت استان را دارند به سمت احیای واحدهای تولیدی راکد هدایت شوند.

به گفته معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری، واحدهایی که در سالجاری به چرخه تولید بازگشته و مجدد راه‌اندازی شده‌اند بیشتر صنایع کوچک هستند و هر واحد به طور متوسط برای پنج نفر اشتغالزایی کرده است.

منزوی در همچنین تاثیر واحدهای احیا شده در چرخه تولید استان را مهم ارزیابی کرد و گفت: واحدهای کوچک اگرچه از نظر اشتغالزایی محدود هستند اما تحرک خوبی در رونق تولید و تکمیل چرخه تولید در استان ایجاد می‌کنند.

وی هدف‌گذاری سالجاری برای احیای واحدهای صنعتی راکد را ۳۸ واحد اعلام کرد و افزود: امید است بتوان تا پایان سال بیش از ۹۰ درصد این هدف محقق شود.

منزوی با بیان اینکه بسیاری از واحدهای صنعتی استان با نیمی از ظرفیت خود فعال هستند، خاطرنشان کرد: واحدهایی که به صورت سه شیفت در استان کار می‌کنند، انگشت‌شمارند..

وی با بیان اینکه واحدهای صنعتی صادرات‌محور در استان در اوج شکوفایی خود قرار دارند، تصریح کرد: این در حالی است که برای سایر واحدهای صنعتی استان که تولیدات آنها در داخل به فروش می‌رسد این نگرانی وجود دارد که نتوانند تناسبی میان هزینه‌های تولید از جمله گاز مصرفی و فروش خود ایجاد کنند.

به گزارش ایرنا، ۹۲۱ واحد صنعتی در چهارمحال و بختیاری فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha