۲۵ آذر ۱۴۰۰، ۱۲:۳۰
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84579218
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پلمب مرکز عرضه مرغ و تخم مرغ در سنندج و چند خبر از دامپزشکی کردستان

سنندج- ایرنا- پلمب یک واحد عرضه گوشت مرغ و تخم مرغ، بازرسی از مراکز بین راهی مریوان و مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی و کشتارگاه کامیاران عناوین چند خبر از دامپزشکی کردستان است.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، معاون سلامت اداره کل دامپزشکی کردستان اظهار داشت: در جریان بازرسی از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی در سنندج یک واحد عرضه گوشت مرغ و تخم مرغ به علت عرضه فرآورده‌های تاریخ مصرف گذشته و غیر قابل مصرف شناسایی و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

ناصر مخدوم افزود: با توجه به اینکه مرکز یاد شده سابقه تخلف بهداشتی داشت، مقام قضایی دستور پلمب واحد مذکور را تا اطلاع ثانوی صادر کرد.

معاون سلامت دامپزشکی کردستان از شهروندان خواست موارد مشکوک در این زمینه را در به سامانه پیغام گیر ۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی استان کردستان اطلاع دهند.

بازرسی از مراکز بین راهی و عرضه فرآورده خام دامی مریوان

رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی کردستان با اشاره به بازرسی از مراکز بین راهی و عرضه فرآورده خام دامی مریوان اظهار داشت: به منظور بررسی مراکز عرضه فرآورده های خام دامی، مراکزی همچون قصابی،  مرغ فروشی و غذاخوری های بین راهی مسیر مریوان سنندج در منطقه اسلام دشت و شیخ عطار و همچنین مراکز عرضه مریوان بازرسی شد.

محمد طاهر پارسافر افزود: در بازدید از ۴۹ مرکز عرضه فرآورده‌های خام دامی، ۸۰ کیلوگرم انواع فرآورده های خام دامی غیر قابل مصرف و تاریخ مصرف گذشته کشف و ضبط  کرد.

کشف و ضبط ۲۵۷ کیلو گرم فرآورده‌های غذایی فاسد در کامیاران

رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی کردستان گفت: اکیپی از بازرسان ستادی بهداشتی عمومی دامپزشکی استان از مراکز عرضه شهرستان کامیاران و کشتارگاه طیور به صورت سرزده بازدید کردند.

محمد طاهر پارسافر افزود: در این بازرسی از ۳۰ مرکز عرضه فرآورده‌های خام دامی بازدید و ۲۵۷ کیلو گرم انواع فرآورده های خام دامی غیر قابل مصرف کشف و ضبط  شد.

وی با اشاره به تدوین صورتجلسه برای معرفی سه مرکز متخلف به مراجع قضایی اضافه کرد: به منظور بررسی بهداشتی کشتارگاه طیور کامیاران، از چرخه تولید و قسمت های مختلف آن نیز بازدید شد.

حدود ۵۶ هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد که از این تعداد ۲۹ هزار واحد آن در مرکز استان مستقر است، حدود سه درصد از واحدهای صنفی استان، فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای محسوب می‌شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha