نظارت شورای شهر بجنورد بر اجرای پروژه های سرمایه گذاری افزایش یافت

بجنورد-ایرنا- عضو شورای اسلامی شهر بجنورد اظهار داشت: تیم نظارتی شهرداری در دوره های مختلف در نظارت ها و بازرسی ها بر پروژه های سرمایه گذاری شهر کوتاهی کرده و رصد خوبی انجام نشده است به همین علت تلاش می کنیم تا بررسی های بیشتر بر این نوع طرح ها انجام شود. 

یوسف مغروری روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یکی از پروژه های سرمایه گذاری در شهر که نظارت خوبی بر آن نبوده، پروژه هماگ است، سرمایه گذار  این پروژه در اجرای این طرح تخلفات زیادی داشته که پرونده آن به کمیسیون حقوقی و نظارت این شورا ارجاع شده است.

عضو شورای اسلامی شهر بجنورد گفت: اجرای بیش از ۲۵۰ واحد مازاد، اجرای بیش از سه هزار و ۳۰۰ متر بنای مازاد و بیش از ۷۶۰ واحد کسری پارکینگ از جمله تخلفاتی است که در اجرای پروژه هماگ شناسایی شده است.

وی افزود: قرارداد پروژه تجاری و گردشگری هماگ در سال ۸۹ منعقد شد و در سال ۹۱ پروانه ساختمانی صادر شد، طبق قرارداد زمینی به مساحت هشت هزار و ۶۱۵ مترمربع برای اجرای این پروژه تجاری و گردشگری در اختیار سرمایه گذار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه مدت اجرای قرارداد ۴۸ ماه بود خاطرنشان کرد: در زمان آغاز پروژه میزان سهم آورده شهرداری بجنورد، صدور کارشناسی زمین به ارزش ۴۳ میلیارد ریال و صدور عوارض و پروانه ساختمانی به ارزش ۷۵ میلیارد ریال بوده است.

مغروری گفت: در پروانه صادر شده، قرار بود هتل پنج ستاره ساخته شود اما اکنون خبری از این هتل نیست و سرمایه گذار به تعهدات خود عمل نکرده است.

وی با اشاره به اینکه سهم شهرداری از پروژه هم ناچیز در نظر گرفته شده بود افزود: با پیگیری انجام شده در زمان شهردار سابق، سهم شهرداری از این پروژه از چهار درصد به ۱۸ درصد ارتقا یافت. 

عضو شورای اسلامی شهر بجنورد اظهار داشت: البته در آن زمان گزارشی از تخلفات در اجرای این پروژه در دست نبود، اکنون باید بررسی بیشتری در زمینه تخلفات انجام شود تا حقوق شهروندان در این مشارکت ضایع نشود. 

عملیات اجرایی ساخت مجتمع هماگ قرار است در سه مرحله ساخت واحدهای گردشگری، هتل و کلینیک اجرایی شود.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha