حیات وحش جلفا سرشماری می‌شود

۲۵ آذر ۱۴۰۰، ۱۴:۲۸
کد خبر: 84579318
حیات وحش جلفا سرشماری می‌شود

تبریز - ایرنا - رییس اداره حفاظت محیط زیست جلفا گفت: حیات وحش و پستانداران ۱۵۰ هکتار از اراضی حفاظت شده این شهرستان سرشماری می‌شود.

هادی ناری، روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه این اراضی ملی در پناهگاه حیات وحش کیامکی، پارک ملی کَنتال و منطقه شکار ممنوع یکانات قرار دارد، افزود: در اجرای این طرح ۴۷ گروه از ماموران حفاظت محیط زیست این شهرستان به مدت سه روز گونه های جانوری این منطقه را سرشماری می کنند.

وی گفت: این طرح در راستای برآورد جمعیت و اطلاع از وضع زیستگاهی وحوش شاخص منطقه از جمله قوچ، میش، کل و بز اجرا می شود و نتایج این سرشماری به صورت گزارش تحلیلی و ابزار مدیریتی مناطق مورد استفاده قرار می گیرد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست جلفا گفت: پناهگاه حیات وحش کیامکی با وسعت ۸۷ هزار هکتار و پارک ملی کنتال با هفت هزار هکتار از مناطق طبیعی و بکر آذربایجان شرقی بوده و دارای ۴۵۰ گونه گیاهی و ۳۵۰ گونه جانوری هستند.

ناری، ادامه داد: منطقه شکار ممنوع یکانات نیز با حدود ۵۶ هزار هکتار از زیستگاه های عمده قوچ، کل، میش، سیاه گوش و خرس قهوه ای است.

به گزارش ایرنا، شمال غرب ایران و ارمنستان و نخجوان از مناطق اصلی زیست بوم میش وحشی است که جزو گونه های در معرض انقراض حیات وحش به شمار می رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha