نمایشگاه صنایع ‌دستی در آستارا دایر شد

آستارا - ایرنا - نمایشگاه صنایع دستی در آستانه شب یلدا و با هدف حمایت از هنرمندان این عرصه در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آستارا دایر شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آستارا روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح این نمایشگاه گفت: در نمایشگاه محصولات هنرهای سنتی و صنایع ‌دستی، ساخته ها و تولیدات ۲۰ هنرمند شاخص این عرصه در قالب ۲۰ غرفه به معرض نمایش و فروش گذاشته ‌شده است.

مجتبی آبروشن افزود: بیش از یک ‌هزار اثر گلیم، چرم ‌دوزی، معرق چوب، بافتنی‌ های سنتی، سفال، حصیر، شمع‌ سازی، آیینه‌ کاری، عروسک، محصولات چوبی، سوغات محلی و انواع نان سنتی به معرض نمایش و فروش گذاشته شده است.

وی بیان کرد: این نمایشگاه تا ۳۰ آذر میزبان علاقمندان است و برپایی نمایشگاه عرضه محصولات هنرهای سنتی و صنایع ‌دستی یکی از بهترین روش‌ ها برای به نمایش در آمدن هنر و توانایی هنرمندان برای عموم است.

آبروشن اضافه کرد: علاقمندان می‌ توانند از ساعت۱۰تا ۱۳ ظهر و ۱۵ تا ۱۹ عصر از نمایشگاه بازدید و خرید کنند و در برپایی نمایشگاه هنرهای سنتی و صنایع‌ دستی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره ورزش وجوانان و موسسه مردم نهاد بانوان خلاق جوان همکاری کردند.

 وی اظهار کرد: نبود بازار دائمی صنایع دستی از دغدغه های هنرمندان است و اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آستارا با ارائه تسهیلات دارای سود پایین، برای ایجاد کارگاه های کوچک، اشتغالزایی و رونق صنایع دستی تلاش می کند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه آستارا هم گفت: سپاه این شهرستان از کارآفرینان حوزه صنایع دستی در صورت داشتن مدرک از فنی و حرفه ای با اختصاص تسهیلات لازم حمایت می کند و پشتیبانی دستگاه های متولی هم در همین راستا ضروری است.

سرهنگ ابوذر گندمی افزود: بازار ساحلی آستارا جزو مراکز مهم تجاری در گیلان محسوب می شود و به همین جهت در یکی از ایام هفته به صورت ثابت مکانی برای عرضه محصولات صنایع دستی این شهرستان در آن بازار اختصاص خواهد یافت.

شهرستان گردشگرپذیر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان، حاشیه دریای خزر و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و یکهزار هنرمند در رشته های مختلف صنایع دستی آن فعالیت می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha