۲۵ آذر ۱۴۰۰، ۲۳:۳۶
کد خبرنگار: 1489
کد خبر: 84579648
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معاون اقتصادی رییس جمهور از مجموعه پرورش میگوی گواتر دیدن کرد

چابهار - ایرنا - معاون رییس جمهور به همراه دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد از مجموعه پرورش میگوی گواتر شهرستان دشتیاری در آخرین نقطه جنوب سیستان و بلوچستان (مرز ایران و پاکستان) دیدن کرد.

به گزارش ایرنا، عادل عفتی فرماندار دشتیاری روز پنجشنبه در این بازدید اظهار داشت: امسال با اقدامات انجام شده و همت بهره‌برداران، بیش از ۶۴۰ هکتار از مزارع پرورش میگو مجتمع گواتر زیرکشت رفت.

وی بیان داشت: آبزی‌پروری بویژه آبزی‌پروری میگو در نوار ساحلی جنوب سیستان و بلوچستان و شهرستان دشتیاری ظرفیت‌های قابل توجهی را به لحاظ تولید و ایجاد اشتغال دارد که با استفاده صحیح از این ظرفیت‌ها می توان در توسعه اقتصادی، اجتماعی و امنیتی منطقه و کشور نقش موثری ایفا کرد.

فرماندار دشتیاری افزود: اقدامات عمرانی در "مجتمع گواتر" شامل لایروبی‌های کانال‌های آبرسان و زهکش‌های فرعی و اصلی در بهبود شرایط فنی و بهداشتی تولید و همچنین تسهیل در برداشت‌ها کمک قابل توجهی به افزایش تولید کرده است.

عفتی ادامه داد: هم‌اکنون در سایت گواتر حدودا یک تا یکهزار و ۵۰۰ نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در مزارع و صنایع تبدیلی و بسته‌بندی اشتغال دارند.

۳۰۰ کیلومتر ساحل در جنوب سیستان و بلوچستان وجود دارد و کشت میگو در شهرستان‌های ساحلی چابهار، دشتیاری و کنارک به دلیل درجه حرارت مناسب، پاکیزه و به دور از آلودگی‌های صنعتی و شهری، نزدیکی به خط استوا و هوای نسبتاً گرم و مرطوب و بادهای موسمیِ مونسون از کیفیت بالایی برخوردار است و بهترین ظرفیت برای اشتغالزایی، افزایش تولید این محصول، تامین نیازهای داخلی و صادرات به ده‌ها کشور است.

"محسن رضایی معاون اقتصادی رییس جمهور" و "سعید محمد مشاور ریس جمهور و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد" امروز پنجشنبه با استقبال حسین مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان، عبدالرحیم کُردی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار، معاونان استاندار، فرمانداران و جمعی از مدیران، نخبگان و معتمدان وارد شهرستان چابهار شدند.

معاون اقتصادی رییس جمهور و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد همچنین در نشست کارگروه اقتصادی منطقه آزاد چابهار شرکت خواهند کرد.

چابهار که عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران را هم یدک می‌کشد و به آب‌های آزاد بین‌المللی متصل است طی چند سال اخیر به دیاری ارزشمند برای ایران و سایر کشورهای منطقه تبدیل شده است چراکه با موقعیت جغرافیایی خود می‌تواند برخی کشورهای همسایه و محصور در خشکی را از طریق دریا به دیگر نقاط دنیا ارتباط دهد. «این ارتباط، از طریق شبکه لجستیکی به صورت زمینی و ترانزیت و خطوط ریلی، دریایی، هوایی و دریایی برقرار می‌شود»

اخبار مرتبط