۲۶ آذر ۱۴۰۰، ۱۱:۱۲
کد خبرنگار: 2161
کد خبر: 84579944
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هزار و ۹۰۵ درخواست مردمی در سفر رییس قوه قضاییه به گرگان دریافت شد

گرگان- ایرنا- مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضاییه گفت: در سفر رییس قوه قضاییه به استان گلستان هزار و ۹۰۵ درخواست مردمی واصل شد که هزار و ۵۴۵ فقره امور قضایی بود که به مدت ۲ هفته آینده این درخواست ها کارشناسی می شود.

به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، علی‌اصغر رفاهی در گزارشی اعلام کرد: مسئولان بخش‌های مختلف قوه قضاییه در جریان سفر به گلستان در مجموع ۳۷۵ مورد ملاقات مردمی ترتیب دادند که ۳۲۱ مورد در مرکز استان و ۵۴ مورد در سایر شهرستان‌های استان صورت گرفت.

وی‌ ادامه داد: تمام درخواست‌های واصله اسکن و پیامک ثبت درخواست برای متقاضیان ارسال و ظرف سه ماه از این تاریخ، اقدامات مقتضی در رابطه با این درخواست‌ها انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای شامگاه روز پنجشنبه و قبل از ترک گرگان در جلسه شورای قضایی استان گلستان بر پاسخ‌دهی و ترتیب اثر دادن به نامه‌های واصله از جانب مردم در جریان سفر به این استان تاکید کرد و گفت: مسئولان بخش‌های مختلف قضایی در گلستان و تهران نسبت به پاسخگویی و ترتیب اثر دادن به نامه‌های واصله از جانب مردم اهتمام ویژه داشته باشند.

رییس قوه قضاییه خاطرنشان کرد:  تا حد مقدور نسبت به برآورده کردن درخواست‌های مردم اقدام کنند و رئیس کل دادگستری گلستان و زیرمجموعه‌های وی، مواردی از نامه‌های مردم که حل‌شان به دلایل مختلف مقدور نمی باشد برای مردم توضیح دهند.

رئیس عدلیه در ادامه با بیان اینکه مسائل و مشکلات مبتلابه هر استان دارای ویژگی ها و مشخصه هایی است که رفع آنها در وهله نخست نیازمند تعامل و هم افزایی عوامل  و نیروهای استانی و بومی است، تصریح کرد: پیشنهاد مشخص ما تشکیل کارگروهی تخصصی و بومی در استان گلستان متشکل از مسئولان حوزه های مختلف اعم از اجرایی، قضایی، تقنینی، انتظامی، امنیتی و نمایندگان بخش های صنفی و خصوصی است، تا این عوامل و نیروها در آن کارگروه به احصا مسائل و مشکلات استان و اولویت بندی آنها برای اتخاذ تصمیم فوری مبادرت ورزند.

رئیس عدلیه تصریح کرد: موضوعات و مسائل موجود در استان گلستان از جمله «خلیج گرگان»، «پتروشیمی گلستان»، «روستای زیارت»، «منطقه آشوراده»، «پرونده موج های آبی گنبد کاووس» موضوعات و مسائلی چندوجهی محسوب می‌شوند که دارای ابعاد مختلف قضایی، اقتصادی، زیست محیطی و حقوقی هستند و به صورت تک وجهی و یک بُعدی نمی توان نسبت به حل آنها اقدام به اتخاذ تصمیم کرد.

در این جلسه معاونان و روسای سازمان های قضایی گزارشی از بازدید و سرکشی های خود از شهرستان های مختلف گلستان را ارایه کردند.

ذبیح‌الله خداییان رئیس سازمان بازرسی کل کشور به بازدید خود از خلیج گرگان اظهار داشت: کانال‌های ورودی آب دریا به این خلیج مسدوده شده و در این منطقه آب در حال پس‌روی‌ از ساحل است؛ در نتیجه امکان تردد شناورها از خلیج به سمت دریا وجود ندارد و متاسقانه تا امروز برای رفع این مشکل اقدامی صورت نگرفته و چنانچه استاندار عزم رفع این مشکل را داشته باشد، قابلیت اصلاح آن وجود دارد.

خداییان با اشاره به ارزش مادی و اقتصادی خلیج گرگان به دلایل مختلف مانند موضوع تخم‌گذاری ماهیان خاویار گفت: با لایروبی کانال‌ها در خلیج گرگان به شکل محسوس و قابل توجهی وضعیت این خلیج بهبود می‌یابد و با توجه به اهمیت مادی و اقتصادی این خلیج، هزینه‌کردن برای آن صرفه اقتصادی دارد.

حجت‌ الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور در این نشست به حضور خود در گنبدکاووس و دیدار با مردم و کارکنان قضایی این شهرستان اشاره کرد و در خصوص واحدهای تولیدی و صنعتی گنبدکاووس گفت: از مجموع ۱۳۲ واحد صنعتی این شهرستان ۱۴ واحد غیرفعال هستند.

حجت‌الاسلام حکمت علی مظفری رئیس دیوان عدالت اداری هم در این نشست از برگزاری نشست با با مدیران ۱۰ اداره کل استان گلستان خبر داد و گفت: در این نشست‌ها تلاش‌ شد تا برای رفع آسیب‌هایی که منجر به شکایات مردم از دستگاه‌های دولتی می‌شود چاره جویی شود.

سیدمحمد صاحبکار معاون راهبردی قوه قضاییه هم در این جلسه، به ارائه گزارشی از وضعیت عملکردی و رضایتمندی مردم از واحدهای قضایی استان گلستان که در ۱۴ شاخص گردآوری شده بودند پرداخت.

محمدباقر الفت معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه‌ قضائیه با اشاره به برگزاری جلسات عمومی و اختصاصی خود با کارکنان دادگستری استان گلستان، بر بکارگیری هر چه بیشتر قضات بومی در استان‌ها و همچنین ضرورت رسیدگی بیشتر به وضعیت معیشتی کارکنان واحدهای قضایی تاکید کرد.

ناصر سراج معاون سیاسی قوه قضاییه هم با اشاره به حضور خود در شهرستان آزادشهر، گزارشی را از وضعیت واحدهای قضایی این شهرستان و همچنین مسائل و مشکلات مردم آزادشهر ارائه کرد.

حجت‌الاسلام عبداللهی رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه هم در این نشست، با اشاره به بازدیدهای میدانی خود و حضور در نشست‌ها و جمع‌های مختلف مردم استان گلستان، وفاق و برادری مردم از اقوام و مذاهب مختلف در این استان را کم‌نظیر و مثال‌زدنی توصیف کرد.

عباس مسجدی رئیس سازمان پزشکی قانونی هم با اشاره به بازدید خود از مراکز پزشکی قانونی گرگان، کردکوی و بندر ترکمن، گزارشی از وضعیت این مراکز و مشکلات و مسائل آنها ارائه داد.

حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به بازدید خود از چهار واحد ثبتی و سه دفترخانه استان گلستان اشاره کرد و با ارائه گزارشی از اقدامات هشت ماهه گذشته در زمینه صدور اسناد کاداستر برای اراضی استان گلستان گفت: پنج فقره سند مالکیت حدنگاری به نام سازمان «جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور» مجموعا به مساحت ۱۱۵ میلیون و ۴۲۶ هزار و ۱۶۲ متر مربع صادر و بر این اساس، مالکیت دولت بر تالاب «آجی‌گل» تثبیت شد؛ یک فقره سند مالکیت کاداستری به نام «بنیاد مسکن انقلاب اسلامی» به مساحت ۳۵ هزار متر مربع در راستای قانون تولید و عرضه مسکن صادر شد. یک فقره سند مالکیت کاداستری نیز به نام اداره کل «میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری» استان گلستان به مساحت ۱۴ هزار و ۲۲۴ متر مربع صادر و بر این اساس برج «قابوس» در گنبدکاووس دارای سند شد.

غلامعلی محمدی رئیس سازمان زندان‌ها ،حجت‌الاسلام صادقی رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه، کاظمی‌فرد رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات هم از بازدیدهای خود گزارشی ارایه دادند.

وی از دفاتر خدمات قضایی الکترونیک استان گلستان و بررسی مسائل و مشکلات این دفاتر خبر داد.

حیدر آسیابی رئیس کل دادگستری گلستان با اشاره به مشکلات خلیج گرگان اظهارکرد: یکی‌ از عمده مشکلات خلیج گرگان آن است که متولی رسیدگی‌ به آن مشخص نیست و کسی هم مسولیت نمی پذیرد، البته دستگاه قضایی استان گلستان پرونده‌ای را ناظر بر ترک فعل در رابطه با خلیج گرگان تشکیل داده است.

علی محمد زنگانه استاندار گلستان هم در این نشست ضمن قدردانی از اقدامات قوه قضاییه برای رفع مشکلات حقوقی و قضایی مردم استان گلستان، خواستار تداوم اقدامات قضایی برای حل کامل این مشکلات شد.

 به گزارش ایرنا حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای ریاست قوه قضاییه روز پنجشنبه به گلستان سفر کرد و علاوه بر دیدار با  نخبگان ، فعالان اقتصادی ، اقشار مختلف مردمی و شرکت در چند جلسه ، شبانگاه این روز گرگان را به مقصد تهران ترک کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha