۲۶ آذر ۱۴۰۰، ۱۳:۵۹
کد خبرنگار: 2191
کد خبر: 84580050
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امامان جمعه خراسان رضوی روز وحدت حوزه و دانشگاه را گرامی داشتند

مشهد- ایرنا- تسلیت سالگرد شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، تاکید بر ادامه جهاد تبیین آن حضرت و گرامیداشت روز وحدت حوزه و داشگاه از موارد مطرح شده در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان‌های استان خراسان رضوی بود.

سبزوار- امام جمعه سبزوار با گرامیداشت ۲۷ آذر و روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: وحدت این دو نهاد مهم شاکله پیشرفت و توسعه ایران اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا مقیسه در خطبه های نماز جمعه سبزوار افزود: در حوزه و دانشگاه باید از هرآنچه با فرهنگ اصیل اسلامی همخوانی ندارد فاصله گرفته شده و فرهنگ غرب به چالش کشیده شود.

وی ادامه داد: یکی از امتیازات حوزه، تقوا، زهد و اخلاق است و از امتیازات دانشگاه نیز در کنار آن موارد توجه به واقعیتها است لذا حفظ وحدت حوزه و دانشگاه در تعالی بخشی اهداف انقلاب اسلامی موثر است.

امام جمعه سبزوار همچنین با تسلیت  ایام فاطمیه و سالگرد شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: این بانوی بزرگوار در مسیر حمایت از ولایت و امامت به شهادت رسیدند.

تربت‌حیدریه- امام جمعه تربت‌حیدریه با تسلیت سالگرد شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: دشمن تمام توان خود را علیه اسلام و انقلاب اسلامی ایران بسیج کرده لذا باید همچون حضرت فاطمه زهرا (س) با جهاد تبیین با دشمن مقابله کرد.

حجت‌الاسلام محمدرضا عصمتی در خطبه‌های نماز جمعه تربت‌حیدریه افزود: رهبر معظم انقلاب نیز بر جهاد تبیین تاکید دارند و باید از این طریق در مقابل دشمن صف‌آرایی کنیم.

وی ادامه داد: دشمن قصد دارد شاخص‌های انقلاب و نظام اسلامی را از بین ببرد، اشخاص را از جایگاهشان کنار بزند و به ترور شخصیت یا ترور افراد بپردازد که باید با هر سه اقدام دشمن برخورد همه جانبه داشته باشیم.

گناباد- امام جمعه گناباد با اشاره به تقدیم لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ به مجلس گفت: این لایحه از ویژگیهای شاخصی در ابعاد مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی برخوردار است.

حجت الاسلام حسن صادقی نسب در خطبه های نماز جمعه گناباد افزود: افزایش حمایت از اقشار آسیب پذیر زیرپوشش نهادهای حمایتی، توجه خاص به توسعه و عمران مناطق شهری و روستایی، افزایش سهم استانها در بودجه جاری و عمرانی کشور، رشد ۴۱ درصدی اعتبارات عمرانی، توجه خاص به تولید و رونق اقتصادی از جمله شاخصه های لایحه بودجه سال آینده است.

وی ابراز امیدواری کرد با مساعدت نمایندگان مجلس شورای اسلامی و تصویب نهایی کلیات بودجه سال آینده در مجلس شاهد کاهش مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و توسعه زیرساختهای عمرانی و زیربنایی کشور باشیم.

امام جمعه گناباد همچنین با اشاره به ۲۷ آذر روز وحدت حوزه و دانشگاه ادامه داد: دشمنان به شیوه های مختلف به دنبال تفرقه افکنی و فاصله بین حوزه و دانشگاهها و مراکز آموزش عالی بودند ولی با پیروزی انقلاب و نقش آفرینی شهیدان مفتح و مطهری ترفندهای آنان نقش بر آب شد.

وی گفت: علما و حوزویان و دانشگاهیان در کنار سایر  اقشار جامعه نقش مهمی در دفاع از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی داشتند و شهدای بسیار از این ۲ قشر تقدیم انقلاب اسلامی شد و تحقق گام دوم انقلاب نیز نیازمند تحکیم وحدت آنان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha