ارتباط حوزه و دانشگاه موجب استحکام نظام و انقلاب می شود

ایلام - ایرنا - امام جمعه موقت ایلام تاکید کرد: ارتباط دو سویه و تنگاتنگ بین حوزه و دانشگاه موجب استحکام نظام، انقلاب و لازمه اقتدار کشور در همه حوزه هاست.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام وعد مرادبیگی در خطبه های نماز جمعه شهر ایلام ضمن گرامیداشت هفته وحدت بین حوزه و دانشگاه و تسلیت ایام فاطمیه، اظهار داشت: دشمن دنبال اختلاف بین حوزه و دانشگاه است و هر زمان در این حوزه غافل شدیم، دشمن ضربه خود را زده، هر چند تاکنون موفق نبوده و با شکست مواجه شده است.

وی افزود: افراد فعال در حوزه و دانشگاه ۲ قشر تاثیرگذار در آینده کشور هستند و هر قدر ارتباط بین این ۲ تقویت شود، پیشرفت و سعادت جامعه تضمین شده است.

خطیب موقت جمعه ایلام ادامه داد: تقویت نظام و انقلاب به واسطه وجود حوزه و دانشگاه است و اگر نظام بخواهد در مسیر رشد و بالندگی حرکت کند باید حوزه و دانشگاه را تقویت کند.

حجت الاسلام مرادبیگی تاکید کرد: دانشگاه و حوزه باید مکانی برای سیاسی کاری برخی مدیران نباشد اما بینش، تحلیل سیاسی و داشتن بصیرت به فرموده مقام معظم رهبری باید در حوزه و دانشگاه روز به روز تقویت و در اوج باشد.

وی جامعه را نیازمند وجود نخبگان حوزه و دانشگاه دانست و گفت: فعالان حوزه و دانشگاه با بصیرت و بینش سیاسی می توانند انحرافات سیاسی را بخوبی شناسایی و براحتی حق را از باطل تشخیص دهند.

وی با اشاره به توزیع کالا های اساسی در کشور و لزوم تشدید نظارت ها در این حوزه گفت: دولت باید در تامین ، توزیع کالا و نظارت بر قیمت گذاری همه تلاش خود را بکار گیرد.

دلیل اصلی نابودی بنیان خانواده ها عدم توجه به خدامحوری در زندگی است 

امام جمعه موقت ایلام دلیل اصلی نابود شدن بنیان خانواده ها را عدم توجه به خدا محوری ذکر کرد و گفت: سیره اهل بیت ( ع ) در زندگی جوانان ما باید نهادینه شود تا زندگی زوج های جوان به طلاق منجر نشود.

وی تاکید کرد: اگر خدا محوری و خدا باوری در زندگی زوج های جوان بود زندگی شیرین، پر بار و معنوی خواهد بود.

حجت الاسلام مرادبیگی با بیان اینکه فاطمه زهرا (س) مهر تایید را بر ازدواج آسان زده است، گفت: در بیان معاشرت فاطمه زهرا (س) با امام علی (ع) در زندگی عشق و محبت وجود داشت که این ویژگی باید الگویی همیشگی برای زوج های جوان کشور باشد.

امام جمعه موقت ایلام با بیان اینکه جامعه ما به سیره و سبک زندگی فاطمه زهرا (س) نیاز دارد و یکی از آفت های جامعه امروز ما پیروی نکردن از سبک زندگی اهل بیت است، افزود: ازدواج های پر خرج و با تشریفات نتایج خوبی بر نخواهد داشت چرا که امامان معصوم بر ازدواج آسان تاکید کرده اند.

وی با جایگاه ولا حضرت زهرا نزد پیامبر ( ص ) اشاره کرد و گفت: پیامبر فرمودند فاطمه (س) قلب و شادی دل و پاره تن من است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha