پیرانشهر با ۶۱ میلی‌متر پربارش‌ترین شهر آذربایجان‌غربی است

مهاباد- ایرنا- رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: پیرانشهر با ۶۱ میلی متر بارندگی پربارش ترین شهر استان در ۲۴ ساعت گذشته بود.

اردلان محمدپور روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سامانه بارشی از نوع شرق مدیترانه که از اواخر روز پنجشنبه استان را فرا گرفته موجب بارش های بسیار خوبی به صورت برف و باران در بیشتر مناطق استان شده است.

وی با بیان اینکه این سامانه تا اواخر وقت فردا شنبه استان را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد اظهار داشت: از فردا از شدت بارندگی ها کاسته خواهد شد و پیش بینی می شود با خروج کامل این سامانه از استان شاهد ۲ تا سه درجه افت دما باشیم.

رییس اداره هواشناسی مهاباد اضافه کرد: طی این مدت پس از پیرانشهر، اشنویه با ۵۱، نقده با ۴۴، مهاباد با ۲۶، سردشت با ۲۰ و ارومیه با ۱۷ میلی متر به ترتیب بیشترین بارندگی ها را در استان به خود اختصاص داده اند.

محمدپور با باین اینکه در ۲۴ ساعت گذشته چالدران با پنج درجه زیر صفر و بوکان با ۱۲ درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای استان بودند ادامه داد: در همین مدت دمای هوای ارومیه بین صفر و ۲ درجه زیر صفر در نوسان بود.

وی تاکید کرد: از روز دوشنبه انتظار می رود یک سامانه بارشی دیگر از غرب کشور وارد آذربایجان غربی شود.

به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی استانی سرد و کوهستانی با میانگین سالانه ۴۵۰ میلیمتر بارندگی است؛ عدم تحقق بارش های پاییزه در سال زراعی جاری موجب نگرانی کشاورزان استان شده بود که با بارش های اخیر موجی از خوشحالی و امید در دل مردم استان به ویژه کشاورزان بوجود آمد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha