۲۶ آذر ۱۴۰۰، ۲۲:۱۲
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84580330
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کردستان چهارمین روز بدون فوتی کرونا در آذر را سپری کرد

سنندج- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: برای چهارمین روز در طول آذر امسال هیچ مورد فوتی ناشی از کرونا در استان ثبت نشد.

دکتر فرزین رضاعی روز ‌جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: علاوه بر امروز روزهای چهار، هشت و ۲۳ آذر نیز شاهد روزهای بدون فوتی کرونا در استان بودیم.

وی اضافه کرد: روند بستری و ابتلا به کرونا در استان نزولی شده و از ۳۴۶ بستری در روز اول آذر هم اکنون به ۱۷۹ نفر رسیده‌ایم که ۱۰۴ نفر آنها به سنندج اختصاص دارد.

دکتر رضاعی به شناسایی ۲۵ بیمار جدید بیمار جدید مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته اشاره و اضافه کرد: این تعداد دیروز ۲۹ نفر بود و نسبت به ۱۳۰ نفر روز اول آذر شاهد کاهش چشمگیری در این زمینه هستیم و در طول ۲۶ روز گذشته یک‌هزار و ۱۹۸ نفر در استان بر اساس تست کرونای انجام گرفته، به این بیماری مبتلا شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه کرونا در مدت یاد شده در استان ۵۰ قربانی داشته است، ادامه داد: ۳۰ بیمار در بخش آی سی یو تحت مراقبتهای ویژه دارند که تعداد بیماران بدحال در اول آذر ۵۸ نفر بود.

دکتر رضاعی یادآور شد: بر اساس آخرین رنگ‌بندی کرونا در کشور، شهرستان‌های سنندج، دیواندره، مریوان، سقز، دهگلان، سروآباد، بیجار و قروه در وضعیت آبی و کامیاران و بانه در وضعیت زرد هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه واکسیناسیون کووید ۱۹، یک روش ایمن برای کمک به ایجاد ایمنی است، افزود: ایمنی افراد واکسن زده پنج برابر افرادی است که به بیماری کرونا مبتلا شده و واکسن نزده اند. 

کرونا از اسفند ۱۳۹۸ تا ظهر امروز در کردستان یک‌هزار و ۹۲۱قربانی داشته است که ۸۳۶ نفر آنها به سنندج اختصاص دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha