۲۷ آذر ۱۴۰۰، ۹:۰۲
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84580661
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بانه تنها شهر کردستان با وضعیت زرد کرونایی است

سنندج- ایرنا- سرپرست معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: تعداد شهرهای دارای وضعیت زرد کرونا در استان براساس جدیدترین رنگ‌بندی کاهش یافته است و در حال حاضر فقط بانه در شرایط «خطر متوسط» بسر می‌برد.

دکتر بهروز اخوان روز شنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس آخرین رنگ بندی رسمی شیوع کرونا در استان، تا این لحظه شهرهای سقز، سنندج، بیجار، دهگلان، دیواندره، سروآباد، مریوان، کامیاران و قروه در وضعیت آبی و بانه در وضعیت زرد قرار دارد.  

وی با بیان اینکه از هفته گذشته ارائه همه خدمات در مراکز دولتی مشروط به ارائه کارت واکسیناسیون کرونا یا تست "پی سی آر" منفی شده است، افزود: عدم دریافت واکسن، تهدید علیه بهداشت عمومی و دریافت واکسن، مهمترین اصل رعایت پروتکل های بهداشتی است.

سرپرست معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از مردم خواست تزریق واکسن را جدی بگیرند افزود: تاکنون در مجموع یک میلیون و ۹۱۹ هزار دُز واکسن کرونا در قالب نوبت های اول، دوم و سوم در استان به گروه‌های هدف تزریق شده است که ۳۷ هزار و ۱۵۲ دُز آن واکسن نوبت سوم بوده است.  

اخوان با بیان اینکه یک میلیون و ۵۰ هزار و ۱۶۸ نفر یعنی ۷۸ درصد جمعیت هدف استان نوبت اول واکسن را دریافت کرده‌اند، ادامه داد: ۶۲ درصد جمعیت هدف یعنی ۸۳۲ هزار و ۵۸۵ نفر نیز  با دریافت نوبت دوم واکسن در مقابل کرونا واکسینه شده‌اند، ضمن اینکه ۵۸ درصد مادران باردار، نوبت اول و ۲۹ درصد آنان هم نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

وی بر لزوم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در کنار واکسیناسیون تاکید کرد و گفت: از تمام افراد واجد شرایط دریافت واکسن درخواست می شود با مراجعه به مراکز واکسیناسیون ضمن واکسینه کردن خود و تضمین سلامتی جامعه از مشکلات ناشی از محدودیت ها پیشگیری کنند.

در شبانه روز منتهی به ظهر جمعه ۲۶ آذر، ۲۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کردستان شناسایی شدند با این حال کردستان یک روز بدون فوتی کرونا را پشت سرگذاشت.

در حال حاضر ۱۷۹ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که ۳۰ نفر آنان در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند.

کرونا از ابتدای شیوع تاکنون در کردستان یک هزار و ۹۲۱ قربانی گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha