بیمارستان‌های آمریکا مملو از بیماران کرونایی؛ کاخ سفید هشدار داد

تهران – ایرنا – بحران شیوع کرونا در آمریکا در روزهای اخیر با ورود سویه اومیکرون به این کشور وخیم تر شده و شماره بستری های کرونایی در بیمارستان ها بطور ناگهانی افزایش یافته است. تشدید اوضاع باعث شده تا کاخ سفید درباره افزایش ناگهانی شیوع کرونا به شهروندان آمریکا هشدار دهد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، نشریه آمریکایی نیویورک تایمز با انتشار این خبر نوشت: شمار بستری شدگان مبتلا به کووید-۱۹ در بیمارستان های سراسر آمریکا تنها طی دوهفته گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است.

کادر درمانی بیمارستان های آمریکا در بحران  دائمی

این نشریه آمریکایی می نویسد: درحالی که بیمارستان های آمریکا مملو از مبتلایان به کووید-۱۹ می شود و آمریکا هم اکنون با ویروس اومکیرون نیز مواجه شده، کادر درمانی در بیمارستان های آمریکا در یک  «بحران دائمی» به سر می برند.

مراقبت های پزشکی با تهدید جدید مواجه است – کادر درمان فاقد روحیه

نیویورک تایمز نوشت: درحالی سویه اومیکرون به آمریکا رسیده که تخت های بیمارستانی در این کشور بخصوص در ایالت های شمالشرقی و غرب میانه اشغال و به نهایت ظریفت خود رسیده اند.

نشریه آمریکایی نیویورک تایمز نوشت: مسئولان کادر درمانی چندین بیمارستان واقع  در ایالت «مینه سوتا» در یک بیانیه مشترک اعلام کردند، که کارکنان بیمارستانی دراین ایالت از «روحیه ضعیفی» برخوردار بوده و «دسترسی بیماران به مراقبت های پزشکی با تهدید جدید مواجه است».

بیمارستان‌های آمریکا مملو از بیماران کرونایی؛ کاخ سفید هشدار داد

نیویورک تایمز در بخش دیگری از این گزارش نوشت: تنها در این هفته حدود چهار هزار و ۷۰۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان های سراسر  آمریکا بستری شدند.

جان باختن روزانه ۱۳۰۰ نفر بطور متوسط در آمریکا

این نشریه آمریکایی می نویسد: روزانه بطور متوسط حدود ۱۳۰۰ نفر در آمریکا به علت ابتلا به ویروس کرونا جان می دهند. در ۲۴ ساعت اخیر در امریکا، حدود ۱۷۰۰ نفر به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

بیمارستان‌های آمریکا مملو از بیماران کرونایی؛ کاخ سفید هشدار داد

ابتلا به کرونا در نیویورک رکورد زد

این گزارش حاکی است شمار مبتلایان به ویروس کرونا تنها در یک روز در نیویورک رکورد زد و در روز جمعه (روز گذشته ۲۶ آذر) ۲۱هزار و ۲۷ مورد جدیدابتلا  به کرونا گزارش شد.

بیمارستان‌های آمریکا مملو از بیماران کرونایی؛ کاخ سفید هشدار داد

افزایش ۱۵۰ درصدی ابتلا به کرونا در ایالت های آمریکا

نیویورک تایمز افزود: در ایالت های «کنتیکت» و «مین» (Maine) شمار مبتلایان جدید به ویروس کرونا در دوهفته اخیر ۱۵۰ درصد افزایش یافته و در ایالت ه ای «اوهایو» و «ایندیانا» شمار بستری شدگان مبتلا به این ویروس بالا رفته است.

بیمارستان‌های آمریکا مملو از بیماران کرونایی؛ کاخ سفید هشدار داد

اومیکرون مسبب ۲.۹ درصد مبتلایان در سراسر آمریکا

نیویورک تایمز درادامه نوشت: بنابر اعلام «مرکز درمان و پیشگیری بیماری» آمریکا (CDC)، هفته گذشته ویروس اومیکرون مسبب ۲.۹ درصد مبتلایان در سراسر آمریکا بوده این آمار نسبت به هفته قبل از آن تنها ۰.۴ درصد بود.

این گزارش می افزاید: در ایالت های نیویورک، نیوجرسی، پرتوریکو و جزایر «ویرجین آیلند» هم اکنون مسبب ۱۳.۱ درصد مبتلایان به سویه جدید ویروس کرونا است.

هشدار کاخ سفید

واشنگتن تایمز، دیگر نشریه آمریکایی نیز در ارتباط با شیوع ویروس اومیکرون در آمریکا نوشت: کاخ سفید نسبت به شیوع ویروس اومیکرون و افرادی که تاکنون خود را در برابر ویروس کرونا واکسینه نکرده اند هشدار داد.

واشنگتن تایمز نوشت: دولت بایدن روز ۲۶ آذرماه اعلام کرد که انتظار می رود  اومیکرون طی چندهفته آینده به سویه غالب ویروس کرونا بدل شود و افراد واکسینه نشدن زمستانی دشوار همراه با خطر جان باختن را در پیش رو داشته باشند.

بیمارستان‌های آمریکا مملو از بیماران کرونایی؛ کاخ سفید هشدار داد

واشنگتن تایمز درادامه نوشت: «جفر زینتز» (Jeff Zients) مسئول هماهنگ کننده مواجه با کووید-۱۹ کاخ سفید  دراین باره گفت: برخلاف زمستان گذشته ، اکنون ما قدرت محافظت از خود را در برابر این ویروس داریم، واکسن ها در قبال اومیکرون جواب می دهند، بخصوص برای افرادی که دُز بیشتری دریافت کرده اند، درهمین حال اجازه نمی دهیم تا ویروس اومیکرون باعث اختلال در کسب و کار و روند کاری مدارس در آمریکا شود.

این مقام کاخ سفید همچنین هشدار داد: چنانچه واکسینه نشده اید، در زمستان امسال  با بیماری های شدید و مرگ برای خود، خانواده هایتان و کارکنان بیمارستانی که به زودی تحت فشار موج مبتلایان جدید قرارخواهند گرفت، مواجه خواهید شد.

بنابر آمار تارنمای خبری «وردمترز دات اینفو»  (worldometers.info) شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان از مرز ۲۷۳میلیون و ۹۰۰ هزار نفر عبور کرد  که ازاین تعداد بیش از پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نفر تاکنون جان باخته اند.

آمریکا نیز با توجه به واکسیناسیون گسترده ، با بیش از ۵۱میلیون و ۶۰۰هزار فرد مبتلا به کووید-۱۹ و بیش از ۸۲۶هزار جان باخته، کانون شماره یک همه گیری ویروس کرونا و مرگ و میر ناشی از این بیماری درجهان به شمار می رود.

**۱۳۰۲**

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha