بارش باران در مهاباد  رکورد ۷۲ میلی‌متر در یک شبانه‌روز را زد

مهاباد- ایرنا- رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: این شهرستان در جنوب آذربایجان غربی با ثبت ۷۲ میلی متر بارش، رکورد بیشترین میزان بارندگی در ۲۴ ساعت را در طی ۱۵ سال اخیر شکست.

اردلان محمدپور روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: با ورود یک سامانه بارشی مدیترانه ای که از اواخر روز پنجشنبه آذربایجان غربی را فرا گرفت بیشتر مناطق استان شاهد بارش های بسیار خوبی به صورت برف و باران بود که در شهرستان مهاباد با ثبت ۷۲ میلی متر بارندگی حدود ۵۰ درصد بارندگی های پاییز امسال را در این شهرستان به خود اختصاص داد.

وی اضافه کرد: بیشترین میزان بارندگی ها در آذربایجان غربی به ترتیب شامل پیرانشهر با ۱۰۴ میلی متر، سردشت با ۹۴.۵ و اشنویه با ۷۴ میلی متر بود.

رییس اداره هواشناسی مهاباد افزود: این سامانه تا اواخر وقت امروز آذربایجان غربی را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد و به تدریج تا فردا از شدت بارندگی ها کاسته خواهد شد و پیش بینی می‌شود با خروج کامل این سامانه از استان شاهد ۲ تا سه درجه افت دما باشیم.

محمدپور، دمای کنونی مهاباد را چهار درجه سانتی گراد بالای صفر اعلام کرد و ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته حداقل و حداکثر دمای هوای این شهرستان به ترتیب ۲ و ۶ درجه بالای صفر بود.

وی تاکید کرد: از روز دوشنبه انتظار می‌رود یک سامانه بارشی دیگر از غرب کشور وارد آذربایجان غربی شود.

به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی استانی سرد و کوهستانی با میانگین سالانه ۴۵۰ میلیمتر بارندگی است؛ عدم تحقق بارش های پاییزه در سال زراعی جاری موجب نگرانی کشاورزان استان شده بود که با بارش های اخیر موجی از خوشحالی و امید در دل مردم استان به ویژه کشاورزان بوجود آمد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha