کتاب "علم دینی" در مشهد رونمایی شد

مشهد- ایرنا- کتاب "علم دینی" در خصوص واکاوی آرا و اندیشه های فلسفی دکتر مهدی گلشنی و دکتر خسرو باقری در مشهد رونمایی شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی روز شنبه در آیین رونمایی از این کتاب در مشهد افزود: یکی از تاکیدات ویژه مقام معظم رهبری در توصیه‌های گام دوم انقلاب بحث علم و پژوهش است که این مساله نشان دهنده اهمیت ویژه این مقوله در پیشرفت و آبادانی ۴۰ ساله پیش روی جامعه است.
وی اضافه کرد: علم از دین جدا نیست و علم دین تأثیر بسزایی در تعلیم و تربیت نسل آینده ساز کشور دارد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: امیدوارم خروجی تحقیقات "علم دین" در اختیار پژوهشگران و مسوولاین تعلیم و تربیت کشور قرار بگیرد تا به واسطه ترویج آن بتوانیم زمینه ساز ظهور حضرت مهدی(عج) را فراهم سازیم.
نویسنده کتاب علم دینی نیز در این مراسم گفت: یکی از بنیادی ترین مقوله‌های ورود به حوزه نظام سازی و تمدن سازی، علم و دانش است و اگر علم اصلاح شود تمدنی که به واسطه آن به وجود می آید تمدن اصیلی است.
احسان خانه آباد افزود: در نظام تعلیم و تربیت امروز از خروجی مناسبی برخوردار نیستیم و آنچنان که شایسته و بایسته است به مقوله دین توجه نشده‌است. 
وی اضافه کرد: یکی از خواص مهم علم، نظام مندی است حال اگر جوانی بدون تغییر شکل علم به صورت دینی آموزشهای لازم را ببیند نمی تواند آنچه که مدنظر و سرلوحه جهان بینی اسلامی است را دریافت و منتقل کند.
این مولف گفت: برای رسیدن به یک تمدن اسلامی ناب در جامعه، ابتدا باید از علم دین استفاده کرد.
کتاب "علم دینی"  اثر احسان خانه آباد را انتشارات نسیم رضوان در ۹۶ صفحه به چاپ رسانده است.
 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha