۲۷ آذر ۱۴۰۰، ۱۳:۴۲
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 84581151
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اخراج نیروهای ارتش آمریکا در صورت مقاومت برای دریافت واکسن

تهران-ایرنا- اعضایی از ارتش آمریکا که در مقابل تزریق واکسن مقاومت کرده اند، با تبعات اقدام خود مواجه می شوند و به گفته مقامات ارتش مشمول اقدامات انضباطی از جمله اخراج می شوند.

به گزارش روز شنبه ایرنا، تارنمای رادیو ملی آمریکا (ان پی آر) اعلام کرد افرادی که واکسن نزده اند اخراج می شوند. روز پنجشنبه نیروی دریایی ارتش آمریکا اعلام کرد که ۱۳۰ نفر از نیروهایش را اخراج کرده است. ارتش آمریکا ۲ هزار و ۷۰۰ سرباز را توبیخ کرده و گفته روند ترخیص ها را در سال جدید میلادی از سرخواهد گرفت.

ارتش آمریکا این هفته به فرماندهان نظامی دستور دارد عملیات «جداسازی اداری» افرادی را که از زدن واکسن خودداری می کنند، آغاز کند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، در آمریکا ۹۸ درصد از نیروهای دریایی واکسن کامل کرونا را دریافت کرده اند. نیروی هوایی ارتش آمریکا نیز اعلام کرد که ۹۷.۵ درصد از نیروهایش دستکم یک دز واکسن را دریافت کرده اند.

اواخر تابستان پنتاگون از نیروهای ارتش خواست واکسن بزنند و اکنون گفت و گوهایی درباره دریافت واکسن تقویت کننده یا دز سوم واکسن کرونا برای نیروی ارتش مطرح است.

به گفته مقامات پزشکی دز سوم ایمنی بدن در مقابل سویه اومیکرون را تقویت می کند.

بسیاری از نیروهای ارتش آمریکا خواستار معاف شدن از شرط واکسن هستند اما معافیت های پزشکی وقتی اعطا می شود که فرد نسبت به ترکیبات واکسن حساسیت دارد یا دچار واکنش های شدید می شود.

دستکم ۱۲ هزار نفر از نیروهای ارتش آمریکا نیز به بهانه های مذهبی خواستار معافیت از شرط واکسن هستند که هنوز چنین معافیتی داده نشده است.

پنتاگون همچنین از همه اعضای گارد ملی خواسته است در مقابل ویروس کرونا خود را واکسینه کنند اما این هفته ۵ ایالت در نامه ای خطاب به وزارت دفاع آمریکا چنین استدلال کردند که پنتاگون فاقد اختیاراتی در اخراج نیروهای گارد ملی به بهانه خودداری از تزریق واکسن است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha