مهارت آموزی طلاب زمینه‌ای برای ارتقای مهارت عمومی است

مشهد- ایرنا- رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: مهارت آموزی طلاب زمینه‌ را برای افزایش مهارت عمومی در جامعه فراهم می‌کند.

غلامحسین حسینی‌نیا روز شنبه در جلسه امضای تفاهم‌نامه همکاری حوزه علمیه خراسان و سازمان فنی و حرفه‌ای در مشهد افزود: انعقاد این تفاهم‌نامه از اهمیت بسیار برخوردار است و ضروری است الگوی همکاری اداره کل فنی و حرفه ای خراسان رضوی و حوزه علمیه خراسان را برای کل کشور نهادینه و اجرایی کنیم.

مدیر حوزه علمیه خراسان هم در این نشست با بیان اینکه باید به سوی آموزش‌های جهت‌دار و هدفمند برویم گفت: امضای این تفاهم‌نامه آغازی برای حرکت مثبت و سازنده و تحول است.

آیت الله سیدمصباح عاملی افزود: هدایت دینی و سیاسی و خدمت اجتماعی به‌ عنوان رسالت‌های حوزویان مطرح است که هر کدام برای تأثیرگذاری بیشتر در جامعه به مهارت‌های لازم و کاربردی نیاز دارند.

وی ادامه داد: باید با مساله‌یابی، پاسخگوی نیازهای متنوع و متعدد نظام دینی و بین‌المللی باشیم و این کار بدون کسب مهارت امکان‌پذیر نیست.

مدیر حوزه علمیه خراسان گفت: طراحی دوره‌های آموزش مهارت‌ها باید با پیوست‌های فرهنگی، اخلاقی و احکام و همچنین رعایت شأن و انتظارات طلاب باشد.

مسوول دفتر دانش آموختگان حوزه علمیه خراسان نیز گفت: این تفاهم‌نامه باهدف بهره‌گیری از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر هم‌افزایی و افزایش تعاملات دستگاه‌های دولتی با سایر نهادهای مؤثر در توسعه کشور به‌ منظور استفاده و بکارگیری بهینه ظرفیت‌های علمی، فرهنگی، آموزشی، مهارتی، تحقیقاتی و پژوهشی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای و حوزه علمیه خراسان و تحقق طرح "هر طلبه، در هر پایه، یک مهارت"، به امضا رسید.

 حجت الاسلام حجت سالاری مکی افزود: براساس این تفاهم‌نامه سه‌ ساله، استفاده از امکانات و ظرفیت نیروی انسانی متخصص طرفین و مشارکت در تامین مربیان دوره‌های آموزشی، اماکن آموزشی، تجهیزات و امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری آموزشی، برگزاری همایش‌ها و نشست‌های مشترک فرهنگی و آموزشی و همچنین حمایت از آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد حوزه علمیه خراسان به‌ منظور گسترش فعالیت‌ در راستای اهداف تفاهم‌نامه، انجام خواهد شد.

حوزه علمیه خراسان با هزار و ۲۰۰ سال قدمت و حدود ۴۰ هزار طلبه در حال آموزش در ۱۵۲ مدرسه علمیه تحت نظر ۲ هزار استاد، پس از حوزه علمیه قم دومین مرکز حوزوی ایران است. هم اکنون بیش از ۴۰ جلسه درس خارج و ۴۰۰ جلسه درس سطوح عالی در حوزه علمیه خراسان برقرار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha