مسکو: امیدواریم مذاکرات وین با توافق به زودی به پایان برسد

مسکو - ایرنا - وزارت امور خارجه روسیه امروز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد: مسکو امیدوار است که دور هشتم (دور بعدی) مذاکرات برجام در وین در مدت کوتاهی و با توافق به پایان برسد.

به گزارش ایرنا از مسکو،  وزارت امور خارجه روسیه در این بیانیه نوشته است: در پی نتایج دور هفتم مسکو انتظار دارد که دور هشتم مذاکرات در وین درباره احیای برجام در مدت کوتاهی به پایان برسد و طرفین به توافق برسند.

در این بیانیه با اشاره به اینکه روند مذاکرات ممکن است در آینده نزدیک در وین از سر گرفته شود تاکید شده است : طرفین آمادگی خود را برای انجام تلاش های لازم به منظور پایان دور هشتم با دستیابی به یک توافق قابل قبول دوجانبه در مدت کوتاهی اعلام کردند.

در عین حال، دستگاه دیپلماسی روسیه  اضافه کرد که برخی از مسائل سیاسی دشوار باقی مانده است و همه مذاکره کنندگان عزم خود را برای انجام هرچه سریعتر وظیفه مشترک بازگرداندن برجام به چارچوب مورد توافق اولیه، بدون «ضمائم»  اعلام کرده اند.

به گزارش ایرنا  قرار است گفت‌وگوها پس از چند روز وقفه پیگیری شود. این دور از مذاکرات که با هدف رفع تحریم‌های ظالمانه آمریکا جریان داشت، از پنجشنبه هفته پیش آغاز شد و هیئت‌ها بلافاصله کار بر روی متون و تلاش برای کاهش اختلافات را آغاز کردند. گفت‌وگوها روی متون صرفاً به کارگروه‌ها محدود نبود و طرفین در قالب‌ها و سطوح مختلف سرگرم کار در دو حوزه رفع تحریم و هسته‌ای بودند.

شنیده‌ها حاکی است که دور تازه گفت‌وگوها قرار است از ۲۷ دسامبر (۶ دی) یا سوم ژانویه(۱۳ دی) از سر گرفته شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha