پویش «روضه‌های خانگی» همزمان با ایام فاطمیه در تهران آغاز شد

تهران-ایرنا- رئیس فرهنگسرای امید گفت: پویش «روضه‌های خانگی» و اعزام رایگان مداح به منازل شهروندان تهرانی در ایام فاطمیه برگزار می‌شود.

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۳، پروانه دوستی اظهارداشت: فرهنگسرای امید برای دومین سال متوالی همزمان با ایام فاطمیه و شهادت مظلومانه حضرت فاطمه زهرا(س)، پویش روضه‌های خانگی را با توجه به لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌کند تا منازل شهروندان معطر به نام مادر سادات و اهل بیت شود.

وی گفت: این پویش با شعار «این خانه عزادار فاطمه است» از امروز-شنبه(۲۷ آذر) آغاز شده و تا پایان دهه دوم فاطمیه ادامه خواهد داشت و هر روضه به نیت یک شهید در منازل شهروندان برپا می‌شود.

دوستی خاطرنشان کرد: تجربه برگزاری پویش «روضه‌های خانگی» برای دومین سال متوالی است که در فرهنگسرای امید تکرار می‌شود البته در ماه‌های محرم و صفر نیز چنین برنامه‌ای تدارک دیده شد که با استقبال بسیار خوب مردم متدین شهر تهران همراه بود.

رئیس فرهنگسرای امید افزود: در این برنامه خانواده‌هایی که بنابر دلایلی امکان حضور در مراسم و اجتماعات عزاداری را با توجه به شرایط کرونایی ندارند می‌توانند با هماهنگی این فرهنگسرا یک مراسم روضه و عزاداری را در منزل خود برگزار کنند و از خدمات رایگان اعزام مداح بهره‌مند شوند.

وی درباره شیوه ثبت‌نام شهروندان در این پویش گفت: علاقه‌مندان برای برگزاری مراسم روضه خانگی باید در سایت جلوه سوگ به نشانی http://jelveyesoog.farhangsara.ir ثبت‌نام کنند و یا با شماره تلفن‌های ۳۳۳۰۳۸۴۳ و ۰۹۱۲۳۹۸۲۰۹۰ تماس بگیرند.

نمایشگاه خوش‌نگاری حدیث هنر فاطمی در خانه فرهنگ امام علی(ع)

دومین نمایشگاه گروهی دانشجویان گرافیک دانشکده فنی انقلاب اسلامی به سرپرستی استاد اسحاق حنیفه به مناسبت ایام فاطمیه از ۲۷ آذر تا دهم دی از ساعت ۹ تا ۱۴ در نگارخانه خانه فرهنگ امام علی(ع) واقع در بلوار الغدیر، میدان جانبازان، خیابان شهید نامداری برگزار می‌شود.

در این نمایشگاه ۲۰ اثر نقاشیخط، تصویرسازی و خوشنگاری با مضامین دینی، مذهبی و اسماءالحسنی به نمایش گذاشته شده است.

استاد حنیفه از پیشکسوتان هنر خوشنویسی و بنیانگذار شیوه خوش‌نگاری و خط هما در ایران است. در کارنامه حرفه‌ای این هنرمند تدریس در دانشگاه‌های مختلف، عضویت در موسسه توسعه هنرهای تجسمی، تدریس و عضویت در انجمن خوشنویسان ایران، مبدع خط شکسته نستعلیق هما و ثبت آن در کتابخانه ملی، مبدع شیوه استفاده از حروف و کلمات خوشنویسی به عنوان «موتیف» و ثبت آن در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تالیف کتاب‌ «حرف و نقش ایرانی» و کسب عنوان خوشنویس برتر در بخش اساتید دانشگاهی در نمایشگاه بین‌المللی قرآن دیده می‌شود.

خوشنگاری که کلمه «خوش» آن از خوشنویسی و کلمه «نگار» آن از نگارگری به عاریت گرفته شده است، به هر نوشتار گرافیکی که خارج از قالب‌های خطوط کلاسیک و به صورت فرم‌های گرافیکی نامتعارف و مبتنی بر اصول زیباشناختی نوشته شوند، گفته می‌شود. به بیان دیگر خوشنگاری نوعی نگارش و اثر گرافیکی است که با استفاده از تکنیک‌های نقاشی انجام می‌پذیرد و خروجی اثر در نهایت نوعی نقاشی به سبک اکسپرسیون انتزاعی خواهد بود. خوشنگاری به زیبایی نقطه تلاقی نوشتار و نقش را می‌رساند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha