بارش برف راه ۴۰ روستای باروق را مسدود کرد

مهاباد- ایرنا- سرپرست فرمانداری باروق گفت: راه ارتباطی ۴۰ روستای این شهرستان به علت بارش سنگین برف مسدود شده و راهداران در حال تلاش برای بازگشایی این راه‌ها هستند.

سهندعلی ستاری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بارش برف از شب گذشته در ارتفاعات و مناطق کوهستانی باروق آغاز شده بود که ارتفاع آن به ۲۰ سانتیمتر و در برخی نقاط حتی به ۳۰ و ۴۰ سانتیمتر رسید.

وی با بیان اینکه همچنین بارش برف موجب اختلال در تردد خودروها در محور های ارتباطی روستایی باروق شد، افزود: بارش برف سبب مسدود شدن راه‌های برخی روستاهای این شهرستان در بالادست شده‌است.

سرپرست فرمانداری باروق بیان کرد: اکیپ‌های سه راهدارخانه اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای میاندوآب با یک دستگاه بولدوزر، سه دستگاه لودر، ۲ دستگاه گریدر، چهار دستگاه خودرو ۶ چرخ تیغ‌دار و کم‌پاش و چهار دستگاه سواری در حال بازگشایی مسیر این روستاها هستند.

ستاری با بیان اینکه تردد بدون زنجیر چرخ به این روستاها امکان‌پذیر نیست، گفت: برخی محورهای روستایی و به ویژه محور میاندوآب-میانه تاکنون تا محدوده روستای اسماعیل کندی بازگشایی شده و با تلاش راهداران بقیه محورهای روستایی نیز در حال برف روبی و بازگشایی است.

بیش از ۶۳ میلی‌متر بارش در میاندوآب ثبت شد

رییس اداره هواشناسی میاندوآب نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه میزان بارش‌ها براثر فعالیت سامانه شب گذشته ۶۳.۳ میلیمتر بود، اظهار داشت: بیشترین بارش‌ها مربوط به ایستگاه باران‌سنجی روستای اسماعیل کندی در باروق به میزان ۷۷.۵ میلیمتر باران بود.

احمدعلی بنایی با بیان اینکه همچنین در ایستگاه قرمزی بلاغ در باروق ۵۲ میلیمتر باران و هشت سانتیمتر برف ثبت شد، ادامه داد: از ایستگاه باران‌سنجی تپه‌رش در بخش مرکزی میاندوآب ۴۱ میلیمتر، ایستگاه آغداش ۵۲ میلیمتر، مکریان شمالی ۶۴ میلیمتر و مرحمت‌آباد ۵۶.۵ میلیمتر بارش باران ثبت شده‌است.

وی گفت: از ابتدای سال آبی جاری تاکنون ۱۰۵.۱ میلیمتر در میاندوآب باران باریده است که این میزان پارسال ۱۱۰.۳ میلیمتر بود.

رییس اداره هواشناسی میاندوآب با بیان اینکه همچنین دوره آماری ۵۰ سال گذشته میزان بارش‌ها در این شهرستان ۷۸.۴ میلیمتر بود، افزود: میزان بارش‌ها امسال نسبت به سال گذشته پنج درصد کاهش و نسبت به دوره آماری ۳۴ درصد افزایش یافته است.

بنایی اضافه کرد: از روز دوشنبه سامانه بارشی دیگر وارد منطقه شده و بارش‌ها به طور متناوب تا روز پنجشنبه ادامه خواهد داشت و اوج بارش‌ها روز سه شنبه خواهد بود.

به گزارش ایرنا، بارش شدید و متناوب باران که از بعد از ظهر جمعه در میاندوآب آغاز شده بود، علاوه بر خوشحالی مردم و کشاورزان، موجب آبگرفتگی معابر این شهر شد و نیروهای شهرداری را برای رفع این مشکل به صورت شبانه پای کار کشاند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha