۲۷ آذر ۱۴۰۰، ۱۷:۱۴
کد خبرنگار: 1375
کد خبر: 84581571
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه سمیرم: فضای مجازی عامل فاصله گرفتن مردم از کتاب است

اصفهان- ایرنا- امام جمعه سمیرم گفت: یک عامل اصلی که باعث فاصله گرفتن مردم و نسل جوان از کتاب و کتابخوانی شده، فضای مجازی و شبکه‌های موبایلی است.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام سیدعبدالعظیم مولازاده، روز شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان سمیرم افزود: این فضاها بویژه پیام‌رسان‌ها عموم خانواده‌ها را در برگرفته و خیلی از مسائل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را تحت‌الشعاع خود قرار داده است.

به گفته وی، گستردگی استفاده از گوشی همراه با وجود آنکه شیوه جدیدی از مطالعه را برای افراد به ارمغان آورده، اما جذابیت‌های کاذب آن به شکل مستقیم بر فرهنگ مطالعه تاثیر گذاشته‌ است.

امام جمعه سمیرم یادآور شد: البته گرانی کتاب و کاغذ نیز عاملی موثر در کم شدن کتابخوانی و سرانه مطالعه است.

حجت‌الاسلام مولازاده معدنی تصریح کرد: امروزه شاهد تعدد کتاب و کتاب‌نویس‌های زیادی هستیم که کیفیت چندانی ندارند و همین مورد نیز در پایین بودن شمار کتابخوان‌ها تاثیر داشته است.

وی با بیان اینکه تشویق به مطالعه در گرو اتخاذ روش‌های ابتکاری و روزآمد است، افزود: پایه‌های مطالعه در خانه و خانواده‌ای شکل می‌گیرد که خود اهل فرهنگ و مطالعه  هستند.

امام جمعه سمیرم تاکید کرد: فضای عمومی خانواده، روش زندگی والدین و کار آگاهانه آنها با فرزندان، در نگرش افراد خانه به مطالعه تأثیر همه جانبه‌ای دارد طوری که این امر به شکل عادت بنیادین در فرد باقی می‌ماند.

مولازاده معدنی از دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی سمیرم خواست تا گزارش کار اجرای مُصوبه‌های این شورا را در همه بخش‌ها بویژه کتاب و کتابخوانی ارائه کند تا نتیجه برای همگان روشن و شفاف شود.

وی خاطرنشان کرد: برای تاثیرگذاری کارها و اقدامات فرهنگی باید بشکل میدانی وارد عرصه شد و فضاهایی ایجاد کرد تا فردی که اهل مطالعه نیست در مسیر این رویدادها و فضاها به این امر تشویق شود.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سمیرم نیز گفت: فضای مجازی در مطالعه و کتابخوانی هم بعنوان یک تهدید و هم فرصت شناخته می شود.

مرتضی نادری دره‌شوری افزود: اگر به شیوه درست و منطقی از این فضا برای ترویج فرهنگ مطالعه و گرایش به سمت کتاب و معرفی کتاب‌های مختلف استفاده کنیم، این فضا فرصت است.
این مسوول تصریح کرد: خلاصه‌نویسی کتاب به شکلی که سایت کتابخانه ایرنا انجام می‌داد و لینک خلاصه‌ها در کانال ها و شبکه های اجتماعی شهرستان توزیع می‌شد مُشوق خوبی برای افرادی بود که کم حوصله‌ هستند یا مشغله زیادی دارند.

حمایت نهادهای دولتی از نویسندگان کتاب با خرید کتاب از آنها، ایجاد فضاهای شهری مناسب برای ترویج فرهنگ مطالعه و معرفی برترین های حوزه کتاب و مطالعه از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود.

رنگ خیال، ونک در آینه زمان، شکوفه‌های سیب، رستاخیز ۵۷، خفر نگین دنا، جاد و جادوگری در شاهنامه، جغرافیای سمیرم، آدم برفی، بوی بهشت، دنای زیبا،  نسیم سحر، آینده از در گذشته، سیمای سمیرم در ادوار تاریخ و ترنم آبشار از جمله کتاب‌های منتشر شده توسط شماری از نویسندگان شهرستان سمیرم هستند.

شهرستان سمیرم در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان واقع‌ است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha