۲۷ آذر ۱۴۰۰، ۲۰:۴۸
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 84581742
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار خراسان جنوبی: امام جمعه در هر شهری گره‌گشا است

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه امام جمعه در هر شهری می‌تواند گره‌گشا باشد گفت: در دو سفر شهرستانی که به نهبندان و قاینات داشتیم، شورای اداری در محل دفتر امام جمعه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، جواد قناعت روز شنبه در دیدار مدیر حراست شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور و مدیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان افزود: این اقدام پیام مهمی به همراه دارد و جایگاه ائمه جمعه را به مدیران متذکر می‌شود.

وی با بیان اینکه امام جمعه در هر شهر، فصل‌الخطاب و محل رجوع مردم است گفت: این باور درونی و اعتقاد بنده است که ائمه‌ جمعه در هر منطقه از ارکان اصلی هستند و می‌توانند با هم‌افزایی، جلوی خطاها و اشتباهات را بگیرند.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: این ائمه‌ جمعه هستند که می‌توانند وفاق را رقم بزنند و با ایجاد همدلی و همبستگی، مسائل و مشکلات را رفع کنند.

وی با اشاره به حضور خود در نماز جمعه و دیدارهای مردمی در حاشیه این مراسم عبادی و سیاسی ادامه داد: معتقدم مدیران باید در دسترس باشند تا  مردم به‌راحتی با آنان ارتباط بگیرند و مشکلات خود را مطرح کنند.

قناعت به جایگاه رفیع نماینده ولی فقیه در استان اشاره کرد و گفت: آیت الله عبادی یک فرصت بی‌نظیر برای خراسان جنوبی هستند و باید به بهترین شکل از این ظرفیت استفاده کنیم.

وی افزود: این فضای خوب حاکم بر استان، متأثر از حضور نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی است.

استاندار خراسان جنوبی از لزوم توجه به اصل وفاق و همدلی گفت و بر نقش ائمه جمعه در اتحاد و همبستگی مردم استان تاکید کرد.

مدیر حراست شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور نیز در این جلسه با اشاره به نقش پایگاه‌های نماز جمعه در بصیرت‌افزایی گفت: با توجه به اشراف ائمه جمعه بر مسایل استان و مساله‌شناسی که در پایگاه‌ها صورت گرفته، از این ظرفیت می‌توان در رفع مشکلات استفاده کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حسنعلی قلعه افزود: ائمه جمعه اقدامات درخور توجهی در زمینه مسایل فرهنگی انجام می‌دهند که بسیار کاربردی و مفید است و باید مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و ۲۶ پایگاه نماز جمعه در این استان فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha