کمیسیون ویژه بانوان و خانواده در شورای شهر مشهد تشکیل شد

مشهد- ایرنا- طرح تشکیل کمیسیون ویژه بانوان و خانواده با موافقت اعضای شورای اسلامی شهر مشهد در این شورا به تصویب رسید.

تشکیل کمیسیون ویژه بانوان و خانواده در شورای شهر مشهد در نشست علنی روز یکشنبه این شورا به منظور سیاستگذاری در این حوزه وحمایت از جایگاه، منزلت و حقوق اسلامی بانوان در جامعه و همچنین پیگیری اجرای سیاست های کلی خانواده و جمعیت ابلاغ شده از سوی رهبر معظم انقلاب مورد موافقت قرار گرفت.
افزایش میزان مشارکت و بهره گیری کارآمد از نقش موثر زنان در جامعه، برجسته سازی نقش زنان در پیروزی دفاع مقدس و موفقیت مردان، استحکام خانواده، احصا و حل مسائل و الزامات مورد نیاز جامعه، ارتقای سطح نگرش و خودباوری زنان و تحکیم بنیان خانواده در راستای تحقق حیات طیبه از اهداف تشکیل این کمیسیون عنوان شده است.
عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این باره گفت: با سه دوره غفلت راهبردی از پرداختن به بانوان و خانواده مواجه هستیم که امیدواریم ایجاد کمیسیون بانوان در شورای شهر مشهد نقطه پایان برای این انفعال باشد.
فاطمه سلیمی افزود: در سیاستگذاری‌ها باید به خانواده و مساله بانوان و نقش بی بدلیل آنها توجه ویژه داشت.
وی ادامه داد: پیشرفت شهر در گرو سلامت و نشاط خانواده است و نشاط خانواده در گرو بالندگی زنان میباشد، تقویت نهاد خانواده نیازمند اجرای سیاستهای کلی نظام و حمایت از جایگاه و منزلت حقوق اسلامی بانوان در عمل است. 
شهردار مشهد نیز گفت: از طرح‌ها و پیشنهادات مربوطه در حوزه زنان حمایت خواهیم کرد.
سیدعبدالله ارجائی افزود: خدمت رسانی محسوس و منطقی در شهر باید جایگزین امور نمایشی شود و مشهد باید شهر امن و نشاط آور برای زائران و مجاوران باشد.
اصلاح مصوبه مجوز خرید ۲۰۰ دستگاه اتوبوس دیزل شهری و نامگذاری معابر فرعی به نام شهدا از دیگر مصوبات جلسه علنی امروز شورای شهر مشهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha