۵٠ ملک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان سمنان برای کمک به بودجه فروخته شد

سمنان- ایرنا- مدیرکل امور اقتصادی‌ و دارایی استان‌سمنان گفت: شمار املاک مازاد دستگاه های اجرایی استان از سال ۹۹ و تا پایان آبان ۱۴۰۰ به ۱۱۰ پلاک می‌رسد که تاکنون ۵۰ ملک به منظور کمک به تامین بودجه فروخته شد.

امیرخلیلی‌خواه روز جمعه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: بسیاری از املاک تحت اختیار دستگاه های اجرایی با اجرای خصوصی سازی دولت بدون استفاده هستند و با وجود شرایط کسری بودجه، این املاک و دارایی ها تعیین تکلیف و مولدسازی شد.

وی افزود: این فرایند در سال ۹۸ با جمع آوری اطلاعات در خصوص اموال مازاد دستگاه های اجرایی شروع شد و پس از پالایش اطلاعات توسط مدیران و کارشناسان در سال ۹۹ اجرا شد.

خلیلی خواه ادامه داد: پس از جمع آوری و شناسایی اطلاعات و بازدیدهای میدانی از املاک دراستان سمنان، حدود ۷۰ پلاک ثبتی در سال ۱۳۹۹ و ۴۰ پلاک ثبتی در سال ۱۴۰۰ به عنوان املاک مازاد شناسایی شد که از این تعداد حدود۵۰ ملک فروخته شد.

وی اضافه کرد: آزادسازی زمین های شهری و روستایی و واگذاری زمین های مذکور به بخش خصوص برای ساخت مسکن و فعالیت های اقتصادی، کمک به دولت در راستای تامین منابع، کسری بودجه و تحقق برنامه اقتصاد بدون نفت، کوچک سازی و چابک سازی دولت از اهداف این طرح است.

مدیرکل اموراقتصادی و دارایی استان سمنان تصریح کرد: توسعه فضای شهری و رونق چرخه تولید، ساخت مسکن با رویکردکاهش قیمت مسکن و رونق فعالیت های تجاری ،کشاورزی در روستاها از دیگر اهداف تعیین تکلیف و فروش املاک مازاد دستگاه های اجرایی است.

خلیلی خواه تصریح کرد: واگذاری ملک و زمین از سال های پیش از انقلاب اسلامی ایران با هدف فعالیت موثر و کارآمد دستگاه های اجرایی صورت گرفت که ساخت و بهره برداری از این املاک توسط برخی دستگاه های اجرایی تاکنون انجام نشده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان گفت: فروش این املاک با رویکرد تعیین تکلیف و اتمام پروژه های عمرانی نیمه تمام از محل منابع حاصل از فروش املاک مازاد و اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و خصوصی سازی واقعی انجام می شود./

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha