مجلس از طرح‌های توسعه‌ای خودروسازان حمایت می‌کند

مشهد- ایرنا- نماینده مردم فریمان، سرخس و بخش‌های احمدآباد و رضویه مشهد در مجلس شورای اسلامی، روند حمایت از خودروسازی را متفاوت از قبل دانست و گفت: مجلس از برنامه‌های راهبردی، توسعه‌ای، توانمندسازی و ارتقای محصولات خوروسازان حمایت می‌کند.

سید احسان قاضی زاده هاشمی روز یکشنبه در بازدید از خط تولید "وانت آریسان" شرکت ایران خودرو خراسان، ارتقای این خودرو را عامل مهمی برای پیشرفت منطقه دانست و افزود: بر اساس گزارش تیم مهندسی ایران خودرو، این محصول نسبت به نمونه قبلی خود، تغییرات عمده ای داشته و از نظر تاب آوری و قوای محرکه نیز ارتقای چشمگیر یافته است.

وی با اشاره به پیگیری‌ها و اقدامات انجام شده طی یک سال گذشته در زمینه انتقال خط تولید وانت آریسان بهبود یافته به شرکت ایران‌ خودرو خراسان ادامه داد: در آینده‌ نزدیک شاهد تولید وانت آریسان بهبود یافته در خراسان رضوی خواهیم بود.

رییس فراکسیون محرومیت زدایی و گروه‌های جهادی مجلس شورای اسلامی گفت: با اجرای طرح‌های توسعه‌ای، فرصتهای شغلی جدید در این شرکت ایجاد می شود و علاوه بر آن فعال‌سازی بخش قطعه‌ سازی در جوار این شرکت، اشتغال غیر مستقیم قابل توجه در استان ایجاد خواهد کرد و نرخ بیکاری منطقه و استان را بطور چشمگیر کاهش خواهد داد.

مدیرعامل ایران‌ خودرو خراسان نیز در این مراسم با اشاره به برنامه‌ های توسعه‌ای گروه صنعتی ایران‌ خودرو و حمایت‌ های آن از اجرای پروژه تولید وانت آریسان بهبود یافته در سایت خراسان رضوی گفت: به منظور تکمیل سبد محصولات، تولید محصول جدید وانت آریسان بهبود یافته در ابتدای امسال به ایران خودرو خراسان واگذار شد و توانستیم با سرمایه گذاری لازم این پروژه را اجرایی کنیم.

بیژن زاهدی فرد افزود: در حال حاضر وانت آریسان بهبود یافته در مرحله تولید آزمایشی است و نمونه‌هایی از آن تولید شده که برای انجام آزمایشهای لازم به آزمایشگاه‌های خارج از کشور ارسال خواهد شد.

وی اظهار امیدواری کرد با دریافت مجوزهای لازم تولید انبوه این خودرو آغاز شود و بتوان در سال آینده تولید آن را به حداکثر ظرفیت و به میزان ۳۰ هزار دستگاه در سال رساند. 

شرکت ایران خودرو خراسان ۲ مدل از "هایما" و پژو ۴۵ اس.ال.ایکس و پژو پارس تولید می کند و ظرفیت اسمی تولید آن سالانه ۱۶۸ هزار دستگاه است، این شرکت به عنوان یکی از ۶ سایت زیرمجموعه گروه صنعتی ایران خودرو برای پنج هزار نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha