۲۸ آذر ۱۴۰۰، ۱۶:۳۹
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 84582470
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سرپرست فرمانداری ملایر: با نانوایی‌های متخلف برخورد قانونی می‌شود

همدان- ایرنا- سرپرست فرمانداری ویژه ملایر گفت: با توجه به اصلاح قیمت نان و بازرسی‌های روزانه از روند فعالیت و اجرای دستورالعمل‌ها در نانوایی‌ها، با هرگونه تخلف به ویژه در زمینه کیفیت نان به صورت قانونی برخورد می‌شود.

به گزارش ایرنا؛ «حسین فارسی» روز یکشنبه در کارگروه آرد و نان شهرستان ملایر اظهار داشت: هیچ عذر و بهانه‌ای در ارایه نان بی‌کیفیت به مردم پذیرفتنی نیست و روزانه پخت نان در این شهرستان توسط تیم‌های بازرسی، کنترل می‌شود.

وی بر لزوم تشدید نظارت‌ها و بازرسی‌ها از نانوایی‌ها و نحوه توزیع آرد باکیفیت در شهرستان تاکید کرد و افزود: تیم‌های نظارت و بازرسی از نانوایی‌ها، اصناف و بازار باید انقلابی وارد عمل شده و دچار روزمرگی نشوند. 

سرپرست فرمانداری ویژه ملایر حل مسایل و مشکلات مردم را در راس امور دانست و تاکید کرد: به صورت مستمر و روزانه پنج تیم مشترک در هر ۲ نوبت صبح و بعدازظهر فعال باشند و به صورت روزانه و میدانی بازار را کنترل و با افراد متخلف برخورد جدی داشته باشند.

فارسی با بیان اینکه دشمن به دنبال سوء استفاده و ایجاد نارضایتی بین مردم است، گفت: طبق تاکیدات رئیس جمهور و استاندار همدان، همه باید تمام قد وارد میدان شویم و به مردم خدمت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مشکلی در تامین کالاهای اساسی نداریم، افزود: با توجه به در پیش‌رو بودن شب یلدا، علاوه بر بازرسی‌های روزانه، گشت مشترک نظارتی ویژه تنظیم بازار در دستور کار قرار گیرد.

سرپرست فرمانداری ویژه ملایر تاکید کرد: پیش‌بینی‌های لازم برای تامین سوخت جایگزین و برق اضطراری توسط نانوایی‌ها و تامین نان با ماندگاری بالا در زمان بروز بحران انجام شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ملایر نیز اظهار داشت: از ابتدای آذر تاکنون ۶۶۶ مورد بازرسی از نانوایی‌های سطح شهر انجام شد که ۷۵ مورد پرونده برای واحدهای متخلف تشکیل شد.

"کامران زنگنه" افزود: در این بازرسی‌ها ۳۷ واحد به علت کم‌فروشی جریمه شدند که ارزش ریالی تخلف‌ها ۴۵۵ میلیون و ۷۳۵ هزار ریال بود.

سرپرست فرمانداری ملایر: با نانوایی‌های متخلف برخورد قانونی می‌شود

وی ادامه داد: ۱۰ واحد نانوایی نیز عرضه خارج از شبکه داشتند که ارزش ریالی این تخلف‌ها ۴۷۰ میلیون و ۱۱۰ هزار ریال است.

به گفته وی در این مدت ۱۵ واحد به علت گران‌فروشی به ارزش ریالی ۱۰۱ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال، هفت واحد نانوایی به علت عدم رعایت ساعت کاری، ۲ واحد تداخل صنفی و ۲ واحد به دلیل عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی جریمه شدند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ملایر بیان کرد: در آستانه شب یلدا علاوه بر بازرسی‌های معمول روزانه، بیش از پنج گشت مشترک نظارت‌های میدانی و سرزده را از نانوایی‌ها و اصناف در دستور کار دارند.

زنگنه در خصوص سوخت جایگزین نانوایی‌ها نیز گفت: حداقل ۶۰ درصد نانوایی‌های این شهرستان باید در راستای تامین سوخت جایگزین و سیستم برق مبدل و اضطراری اقدام کنند که دستورات لازم صادر شده است.

به گفته وی تاکنون تامین سوخت و استقرار برق اضطراری ۳۵ واحد نانوایی عملیاتی و راستی آزمایی شده و تعدادی نانوایی نیز برای مواقع بحرانی، با توجه به پراکندگی شهر در نظر گرفته شده‌اند.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت ملایر با تاکید بر اینکه تیم‌های نظارتی روزانه اصناف و بازار را به صورت سرزده کنترل و رصد می‌کنند، افزود: از ابتدای آذر تا ۲۵ آذر، یک‌هزار و ۳۵۰ مورد بازرسی در تمامی حوزه‌های اصناف انجام شد که برای ۱۴۸ واحد فرم صادر شد.

زنگنه ارزش ریالی تخلف‌های واحدهای صنفی بازرسی شده را بیش از ۹ میلیارد و ۱۶۸ میلیون و ۵۱۳ هزار عنوان کرد و یادآور شد: برخورد با واحدهای متخلف جدی است.

به گزارش ایرنا؛ شهرستان ملایر دارای حدود ۳۶۰ واحد نانوایی است که از این تعداد ۱۷۷ واحد در شهر ملایر فعالیت می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha