۲۹ آذر ۱۴۰۰، ۸:۴۱
کد خبرنگار: 2110
کد خبر: 84583133
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یک محموله ماهی فاسد در مریوان کشف شد

۲۹ آذر ۱۴۰۰، ۸:۴۱
کد خبر: 84583133
یک محموله ماهی فاسد در مریوان کشف شد

سنندج- ایرنا- رییس شبکه دامپزشکی شهرستان مریوان گفت: یک محموله حاوی ماهی فاسد در ۵ کیلومتری خروجی مریوان - باشماق کشف و ضبط شد.

دکتر مسعود خاتمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در راستای اجرای طرح نظارت و کنترل بر ورود و خروج فرآورده های خامی دامی به شهرستان مریوان و همچنین نظارت بر محموله های صادراتی، وارداتی و ترانزیتی، یکدستگاه خودروی مشکوک شناسایی شد.

وی افزود: با تعقیب و گریز این خودروی سواری توسط بازرسان شبکه دامپزشکی در مسیر مرز بین المللی باشماق مریوان، خودروی مذکور توقیف و مورد بازدید و بازرسی قرار گرفت.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان مریوان ادامه داد: در بازرسی دقیق از این خودرو مقدار ۶۵۰ کیلوگرم ماهی غیرقابل مصرف که فاقد گواهی بهداشتی حمل بوده و همچنین به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی که غیرقابل مصرف تشخیص داده شد کشف و ضبط شد.

وی اضافه کرد:‌ با هماهنگی مرکز بهداشت و درمان شهرستان و مراجع قضایی، محموله توقیف شده در یک مکان مناسب و خارج از شهر معدوم سازی شد.

خاتمی با بیان اینکه متخلفان قصد خارج کردن این محموله به خارج از کشور را داشتند گفت:‌ در این راستا پرونده تخلف تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شد تا ضمن اعمال جریمه برخورد قانونی با متخلفان صورت گیرد.

به گفته وی ارزش این محموله براساس نظر کارشناسان ۴۵۰ میلیون ریال بود.

کشف و ضبط گوشت فاسد در آستانه شب یلدا

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان مریوان یادآور شد: در راستای اجرای طرح تشدید ویژه شب یلدا در بازرسی های بهداشتی از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی در سطح شهرستان، یک لاشه گوسفندی که به صورت غیرمجاز کشتار و در حال عرضه بود کشف و ضبط شد.

دکتر مسعود خاتمی افزود: از این واحد عرضه کننده بیش از ۱۰ کیلوگرم انواع فرآورده های خام دامی تاریخ منقضی و غیر قابل مصرف نیز شناسایی و در یک مکان مناسب معدوم شد.

وی اضافه کرد: فرد خاطی لاشه گوسفندی را خارج از کشتارگاه ذبح و به دور از نظارت شبکه دامپزشکی نسبت به فروش آن اقدام کرد که این لاشه دارای بیماری سارکوسیست (تک یاخته انگلی) و مصرف آن باعث بیماری در انسان با علائم خفیفی چون سرگیجه، عدم اشتهاء، درد شکمی، اختلالات گوارشی،  اسهال و تورم عضلانی خواهد شد.

خاتمی تاکید کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی با شماره تلفن ۳۴۵۲۱۴۲۶ تماس بگیرند تا در کمترین زمان ممکن بازرسان این شبکه نسبت به بررسی موضوع اقدام و با متخلفان برخورد کنند.

در شهرستان مریوان ۳۰۰ مرکز شامل یک واحد کشتارگاه دام، یک واحد کشتارگاه طیور صنعتی، سه واحد کارخانه خوراک دام و طیور، ۲ واحد مرکز جمع آوری شیر خام، یک سردخانه ۲ هزار و ۵۰۰ تُنی و صدها مرکز عرضه فرآورده های خام دامی نظیر قصابی، مرغ فروشی، رستوران و کبابی فعالیت دارد.

شهرستان مریوان با جمعیت بیش از ۱۵۳ هزار نفری در فاصله ۱۲۰ کیلومتری سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha