۱۱۰ درصد جمعیت خراسان شمالی زیر پوشش بیمه درمان هستند

بجنورد- ایرنا- مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: هم اینک با احتساب آمار زیر پوشش اداره کل تامین اجتماعی استان ۱۱۰ درصد از جمعیت این خطه زیر پوشش بیمه درمان هستند که این امر نشان دهنده وجود همپوشانی بیمه ای در استان است.

محسن رعنایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از جمعیت ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی بیش از ۷۰۰ هزار نفر زیر پوشش این سازمان بیمه گر هستند که حدود ۳۰۰ هزار نفر نیز از تامین اجتماعی استان خدمات دریافت می کنند، به نوعی هم اینک بیش از یک میلیون نفر از جمعیت این استان بیمه هستند.

این در حالی است که در ۲ سال گذشته جمعیت بیمه شدگان استان تا حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر نیز می رسید که تعدادی رفع همپوشانی شد اما هنوز هم افرادی وجود دارند که بیش از یک دفترچه دارند.

رعنایی بر پوشش همگانی خدمات سلامت در استان تاکید کرد و گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بیمه سلامت همه افراد جامعه باید یک نوع پوشش بیمه ای داشته باشند تا در مواقع نیاز دچار مشکل نشوند.

وی با بیان اینکه هم اینک نمی توانیم آمار دقیقی از افرادی که فاقد هرگونه بیمه هستند ارایه دهیم اظهار داشت: همه افراد جامعه باید یک بیمه پایه را داشته باشند که برای اجرای این مهم طرح پوشش بیمه ای جمعیت شهری بالای ۲۰ هزار نفر در حاشیه شهرهاٰ سکونت گاه های غیررسمی و حتی در داخل شهرها اجرا می شود که در این طرح دستگاه های حمایتی، دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری و بسیج مشارکت خواهند داشت تا تمامی این افراد بدون بیمه شناسایی شوند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی با بیان اینکه برای اجرای این طرح محله به محله حضور خواهیم یافت افزود: توسط گروه های داوطلب تلاش خواهیم کرد تا پوشش بیمه ای را به ۱۰۰ درصد واقعی برسانیم.

وی از تمامی شهروندانی که هیچ نوع بیمه ای ندارد خواست تا به دفاتر پیشخوان در شهرها مراجعه کنند و گفت: ارایه تمامی خدمات در دفاتر پیشخوان طرف قرار داد رایگان است ، این افراد می توانند زیر پوشش بیمه درمان قرار گیرند. 

رعنایی با بیان اینکه در این طرح هیچکس بدون بیمه نخواهد ماند، افزود: طرح رفع هم پوشانی با مشارکت نهادهای کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و نیروهای مسلح انجام شده است که افرادی که بیش از یک دفترچه داشته اند شناسایی و دفترچه های اضافه آنان حذف شده است، چرا که هر فرد باید از بیمه ای استفاده کند که استحقاق آن را دارد،

وی از جزیره ای عمل کردن در حوزه بیمه انتقاد کرد و اظهار داشت: برای جلوگیری از این امر طرح رفع هم پوشانی اجرا شده است اما هم اکنون نیز حوزه بیمه نیاز به ساماندهی دارد.

وی با بیان اینکه ۷۰۰ هزار نفر از شهروندان استان زیر پوشش بیمه سلامت هستند افزود: در مجموع حدود ۸۴ درصد بیمه شدگان از خدمات رایگان بهره مند هستند که شامل بیمه شدگان روستایی و بیمه سلامت همگانی است که حق بیمه پرداخت نمی کنند.

تنها در بجنورد مرکز استان حدود ۷۵ هزار نفر از جمعیت ۲۰۷ هزار نفری این شهر در سکونتگاه های غیررسمی زندگی می کنند.

۴۴ درصد از جمعیت خراسان شمالی در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha