۲۹ آذر ۱۴۰۰، ۹:۴۲
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 84583221
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

میانگین بارش‌ها در چهارمحال و بختیاری به ۱۵۰ میلیمتر رسید

شهرکرد- ایرنا- معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: با احتساب بارش‌های اخیر در استان میانگین بارش‌ها در سال آبی جاری به ۱۵۰ میلیمتر رسید که در مقایسه با دوره مشابه میانگین بلندمدت ۱۱ درصد کاهش دارد.

معصومه نوروزی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در دوره مشابه میانگین بلندمدت ۱۶۸ میلیمتر بارش در استان به ثبت رسیده بود که انتظار می‌رود بخشی از این کسری بارش‌ها در فعالیت سامانه بعدی که از بعدازظهر دوشنبه آغاز و تا بعدازظهر سه‌شنبه تداوم می‌یابد، جبران شود.

وی در ادامه بیشترین میزان بارش‌های سامانه اخیر در استان را مربوط به ایستگاه لردگان با ۱۲۸ میلیمتر اعلام کرد و گفت: پس از آن کوهرنگ با ۱۲۶ میلیمتر، اردل ۱۰۶ میلیمتر و دوآب صمصامی ۱۰۴ میلیمتر، مالخلیفه ۱۰۴ میلیمتر به ترتیب بیشترین بارش‌ها را به خود اختصاص دادند.

نوروزی تصریح کرد: همچنین در شهرکرد ۲۴.۲ میلیمتر، بروجن ۱۳.۳ میلیمتر، فارسان ۴۱.۹ میلیمتر، سامان ۲۲.۹ میلیمتر، بن ۲۲ میلیمتر، شلمزار ۷۱.۱. میلیمتر، سورشجان ۲۸.۶ میلیمتر، فرخشهر ۱۸.۶ میلیمتر، ایلبگی ۱۹.۴ میلیمتر و بلداجی ۳۹.۸ میلیمتر بارش به ثبت رسید.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری، ارتفاع برف در ایستگاه کوهرنگ را ۶ سانتی‌متر اعلام کرد و گفت: در مقایسه با میانگین بلندمدت در چنین تاریخی باید ۳۴ سانتی‌متر برف در ایستگاه کوهرنگ داشته باشیم که این میزان در سال آبی جاری کسری دارد.

به گزارش ایرنا،در پی بارش‌های ۴۸ ساعت گذشته راه ارتباطی برخی از روستاهای استان با مرکز شهرستان مسدود شد که راهداران در تلاش برای بازگشایی راه‌ها هستند و برخی از جاده‌ها بازگشایی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha