گام نخست مدیریت هوشمند کرونا در مازندران موفق بود

ساری - ایرنا - سرپرست معاونت سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت : گام نخست طرح مدیریت هوشمند کرونا در بستر سامانه امید که از یکشنبه هفته گذشته برای دستگاه های اجرایی دولتی و عمومی در استان به اجرا گذاشته شد ، موفقیت آمیز بوده است.

به گزارش ایرنا، سامانه امید در راستای هوشمندسازی کنترل ویروس کرونا با همکاری وزارت کشور و وزارت بهداشت برنامه‌ریزی شده که طبق ضوابط، محدودیت‌هایی برای افراد واکسن‌نزده اعمال خواهد شد.

این طرح مطابق با ماده ۲ قانون مدیریت بحران در پنج گام شامل دستگاه‌های اجرایی دولتی و خصوصی، ناوگان حمل و نقل درون شهری، واحدهای صنفی، ناوگان حمل و نقل برون‌شهری و مراکز علمی و تحقیقاتی اجرا و با عملیاتی‌سازی آن، از خدمات‌دهی به افراد واکسن‌نزده جلوگیری می‌شود و با افراد ناقض قوانین کرونایی هم برخورد خواهد شد.

علی شیرازی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا  افزود : خوشبختانه در هفته اول اجرای طرح نظارت هوشمند کرونا در بستر سامانه امید اقدامات و دستاوردهای بسیار خوبی در مازندران حاصل شد و به معنای واقعی حراست و بخش اداری دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با واکسن گریزان پای کار آمدند.

وی گفت : آمار تزریق واکسن کرونا در مازندران خوب است چرا که تاکنون بیش از ۹۵ درصد مردم استان نسبت به تزریق دز اول واکسن کرونا خود اقدام کرده اند ، اما با این حال باید با ساز و کارهای قانونی پنج درصد باقی‌مانده که تاکنون دُز اول واکسن خود را نزدند، شناسایی و طبق ضوابط کرونایی با آنان برخورد شود.

شیرازی با اعلام این که گام دوم مدیریت هوشمند کرونا از اول هفته جاری در بخش حمل و نقل و ناوگان درون شهری شامل تاکسی های شهری ، آژانس‌های تلفنی و آژانس‌های اینترنتی آغاز شده ، تاکید کرد : در این گام تمامی رانندگان وسایل نقلیه عمومی باید بارکد تزریق واکسن خود را بر روی شیشه خودرو نصب کنند تا قابل مشاهده برای مسافران و بازرسان باشد .

وی افزود : اجرای این طرح در چارچوب مشخص انجام می‌شود و طبق اطلاعاتی که مراکز مربوطه در اختیار استانداری قرار خواهند داد با واکسن‌گریزان برخورد می شود و حتی ممکن است فعالیت کاری آنها تا تزریق واکسن به حالت تعلیق درآید.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با هشدار این که واکسن گریزان دیگر راه فراری ندارند ، تاکید کرد : دستیابی به ایمنی جمعی و افزایش تزریق واکسن هدف اصلی  اجرای طرح هوشمند کرونا در بستر سامانه امید است و به طور قطع واکسن گریزان با اجرای این طرح چاره ای جز تن دادن به واکسیناسیون فراگیر ندارند.

وی با استاد به گزارش دانشگاه علوم پزشکی مازندران رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در استان را زیر ۵۰ درصد برآورد کرد و گفت : بنا بر این تنها راه مقابله با کرونا در استان افزایش میزان تزریق واکسن است و با این راهبرد می‌توان شرایط شیوع کرونا را مدیریت کرد.

شیرازی تاکید کرد : ضمانت‌های اجرایی که از سوی مسوولان امر در وزارت کشور و استانداری مازندران برای مقابله با واکسن‌گریزی در بستر سامانه امید در نظر گرفته شده به طور حتم کارایی دارد و طبق قانون با متخلفان و واکسن گریزان برخورد می شود.

وی توضیح داد : در گام نخست که در دستگاه های اجرایی عملیاتی شد، طبق قانون واکسن گریزان در این مجموعه ها با جریمه‌هایی از جمله فرستاده شدن به مرخصی اجباری و کسر از حقوق مواجه خواهند شد.

سرپرست معاونت سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران گفت : تزریق حداکثری واکسن کرونا در بین شاغلین ناوگان حمل و نقل شهری هم از این هفته شروع شده از اهمیت بالایی برخوردار است و با توجه به میزان قابل توجه ترددهای روزانه اقشار مردم با ناوگان حمل و نقل شهری، اگر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در این بخش مورد توجه قرار نگیرد این ناوگان می‌تواند به کانون شیوع کرونا تبدیل شود.

بر اساس آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشکی مازندران تاکنون ۹۵.۸ درصد از جمعیت ۲ میلیون و ۳۲۰۰ هزار نفری بالای ۱۲ سال استان دز اول و ۸۵ درصد دز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند و مازندران از این لحاظ در رتبه دوم کشور در تزریق واکسن کرونا بعد از استان گیلان قرار دارد.

طبق این گزارش ، از مجموع یک میلیون و ۲۳۰ هزار نفر واجد شرایط ۴۰ سال به بالا تاکنون ۱۷۸ هزار نفر معادل ۱۴.۵ درصد در استان مازندران دز سوم واکسن سینوفارم، برکت و بهارات کرونا خود را دریافت کرده اند.

آخرین گزارش دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل هم نشان می دهد که در شبانه روز گذشته آمار مجموع بستری‌های کرونایی استان با ۶۶ بیمار جدید به ۳۲۹ نفر رسید. طی ۲۴ ساعت گذشته یک نفر دیگر از شهروندان مازندرانی هم به خاطر ابتلا به کرونا جان باخت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha