یک کارشناس مذهبی: فاطمه (س) الگویی جاودانه است

مشهد- ایرنا- یک کارشناس مذهبی گفت: حضرت فاطمه(س) اسوه، الگو، مربی و درس‌آموز بشر است که بشریت برای همیشه تاریخ به گفتار، رفتار و سجایای اخلاقی و معرفتی آن حضرت نیازمند است.

حجت الاسلام سیدمحمود مرویان حسینی روز دوشنبه در آیین ایام شهادت حضرت زهرا(س) در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی افزود: الگو و مربی بودن حضرت زهرا(س) برای فرزندانش و همه انسانهایی است که تربیت کرد و تاریخ، همیشه از سرچشمه فکری و مشرب معنوی آنها سیراب شده است. حضرت فاطمه(س) الگوی معلمی است. زنان مهاجر، انصار و اصحاب پیامبر(ص) تفسیر آیات قرآن کریم و احکام را از آن حضرت فرا می‌گرفتند.

وی ادامه داد: آن حضرت الگوی جهاد و مبارزه هم هست، در جنگ خندق که مسلمانان دور مدینه در حال کَندن خندق بودند، آن بانوی بزرگوار زنان مدینه را تشویق می‌کرد تا نان بپزند و خود نیز همراه با آنان از مجاهدان اسلام در برابر دشمن پشتیبانی می‌کرد.

سخنران حرم مطهر رضوی اظهار داشت: حضرت فاطمه(س) در میدان مبارزه و جنگ نیز حضور داشت. آن حضرت فرهنگ مبارزه و جهاد را به فرزندان خود یادآوری می‌کرد و بعد از وفات پیامبر(ص) با آنها بر سر مزار شهدای جنگ احد رفته و فاتحه می‌خواند و ارزش شهادت و مبارزه در راه خدا را یادآوری می‌کرد.

حجت الاسلام مرویان حسینی با بیان اینکه حضرت فاطمه(س) استعدادهای گوناگون فرزندان خود را پرورش داد، افزود: برای اینکه فرزندان، احساس هویت و شخصیت کنند زمینه آن باید در خانه فراهم شود.

در خصوص شهادت حضرت زهرا(س) روایات مختلفی وجود دارد که بنا به روایتی آ« حضرت ۷۵ روز پس از رحلت پیامبر (ص)، در سیزدهم جمادی الاول به شهادت رسیدند و بر اساس روایتی دیگر ۹۵ روز پس از رحلت حضرت رسول (ص) در سوم جمادی الثانی سال ۱۱ هجری قمری به دیدار معبود شتافتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha