۲۹ آذر ۱۴۰۰، ۱۳:۴۰
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 84583668
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

واکسن نزده‌ها در گیلان برای مقابله با اومیکرون سریع واکسینه شوند

رشت - ایرنا - مدیر گروه بیماری‌های مرکز بهداشت گیلان از واکسن نزده‌ها خواست تا برای مقابله با سویه جدید ویروس کرونا "اومیکرون" به پایگاه های مراکز واکسیناسیون مراجعه و واکسن دریافت کنند.

دکتر حسن رخ شاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به قدرت سرایت ویروس جدید کرونا نسبت به سویه دلتا ضروریست تا مردم هر چه سریعتر واکسن کرونا را دریافت کنند.

وی با اشاره به مصوبات کمیته فنی واکسیناسیون کووید ۱۹، مبنی بر تزریق دوز سوم واکسن کرونا برای افراد بالای ۱۸ سال که ۳ تا ۴ ماه از زمان تزریق دوز دوم آنها گذشته باشد افزود: پیش از این تزریق دز سوم برای گروه سنی بالای ۴۰ سال بود اما اکنون به ۱۸ سال به بالا رسیده است.

مدیر گروه بیماری‌های مرکز بهداشت گیلان با اشاره به اهمیت و نقش مهم واکسیناسیون در کنترل بیماری کووید ۱۹ با توجه به سویه های جدید خاطرنشان کرد: با هماهنگی با شهرستان های مختلف استان تزریق واکسن برای گروه سنی بالای ۱۸ سال نیز انجام می گیرد.

وی بیان داشت: تاکنون ۲ میلیون و ۹۷ هزار  نفر از گروه سنی بالای ۱۸ سال معادل ۹۳.۸ درصد دز اول و یک میلیون و ۸۹۳ هزار نفر معادل ۸۴.۷ درصد دز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

مدیر گروه بیماری‌های مرکز بهداشت گیلان اظهار داشت: تزریق دز سوم واکسن کرونا در این استان نیز به ۱۸۶ هزار و ۹۲۹ نفر رسیده است که آمار گیلان در تزریق هر سه دز واکسن کرونا از میانگین کشوری بالاتر است.

بر اساس تازه ترین ارزیابی نرم افزار ماسک املش، لنگرود، لاهیجان، سیاهکل، رشت، خمام، آستانه اشرفیه، بندرانزلی، شفت، فومن، صومعه سرا، ماسال، رضوانشهر، تالش، رودسر و آستارا در نقشه جدید کرونایی استان گیلان در رنگ‌بندی آبی قرار دارند و تنها شهرستان رودبار زرد است.

بر اساس آخرین آمار، ۱۸۵ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های استان گیلان بستری هستند.

گیلان با ٢ و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت از نخستین استان های درگیر شیوع ویروس کرونا در کشور بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha