نماینده مجلس: برای رسیدن به تعادل در عرضه وتقاضای مسکن برنامه ریزی شود

تهران- ایرنا- نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت کنترل قیمت مسکن و ودیعه مسکن در استان تهران و شهرپردیس گفت: برای به تعادل رسیدن عرضه و تقاضای مسکن باید برنامه ریزی بلند مدت و کوتاه مدت در دستور کار قرار گیرد.

احمد نادری روز دوشنبه در شهر پردیس به خبرنگاران افزود: از دهه ۷۰ سیاست‌های غلطی برای برای گران شدن مسکن با هدف کاهش مهاجرت از سایر استانها در پایتخت توسط مسئولان وقت اجرایی شد و در این میان برای گران شدن مسکن، مافیاهایی را شکل دادند و شکل گرفتند.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم برای رفع مشکل مسکن راهکارهای مناسبی در دست اقدام و اجرا دارد، اظهارکرد: تامین امکانات و تسهیلات خانه دار شدن مردم با ساخت یک میلیون مسکن در سال شاید در سال اول اجرایی نشود اما با برنامه ریزی انجام شده و خبرهای خوبی که از رستم قاسمی وزیر راه و شهر سازی دریافت شده در پایان ۴ سال، ۴ میلیون مسکن ساخته و به مردم تحویل می شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: تامین مسکن ارزان و کاهش قیمت مسکن وظیفه دولت است اما فرهنگ سازی برای رعایت وضعیت مستاجران توسط مالکان، راهکاری برای کاهش فشار اقتصادی برای کسانی است که هنوز خانه دار نشدند و در این راستا نمایندگان با  طرح تکمله و تبصره قانونی که از یک تا ۴ ماه قابل اجرا است می توانند برخی از قوانین را برای خانه دارشدن مردم تسهیل کنند.

نادری در ادامه با اشاره به مسایل و مشکلات پردیس افزود: مادران پردیسی فرزندان خود را در زایشگاه شهرهای همجوار به دنیا می‌آورند و شهروندان به دلیل نبود آرامستان متوفیان خودرا در زادگاه و یا آرامستان شهرهای همجوار دفن می کنند.

وی ادامه داد: فاز اول بیمارستان خیر ساز انصار الغدیر بومهن در بخش های اورژانس و درمانگاه به بهره برداری رسیده است اما خدمات درمانی کامل نیست و شهروندان مانند گذشته برای انجام امور درمانی خود به تهران و دماوند می روند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: وجود نواقص در خدمات رسانی درمانی و مشخص نشدن محل آرامستان پس از چندین سال برای شهروندان مشکل ساز شده است و با وجه به اینکه در حال حاضر در این شهرستان جمعیتی در حدود ۳۵۰ هزار نفرسکونت دارند که افق جمعیتی به ۵۰۰ هزار نفر خواهد رسید، باید برای تامین امکانات جمعیت آینده این شهرستان برنامه ریزی کرد.

نادری با اشاره به ساماندهی لکه‌های صنعتی شهرستان پردیس بیان کرد: مصوبه ساماندهی لکه های تپه سیف، جاجرود، بومهن، سیاهسنگ، خرمدشت و کمرد هنوز اجرایی نشده است و اگر نیاز به مصوبه جدید باشد از هیات دولت برای مصوبه جدید درخواست می دهیم و در غیر اینصورت ساماندهی نواحی صنعتی پردیس را با همین مصوبه پیگیری خواهیم کرد.

وی با اشاره به مشکل مترو پردیس اظهارکرد: بنا بر گفته مهدی هدایت مدیرعامل پیشین شرکت عمران ،شرکت فضای سبز تهران مصوبه نهایی را  هنوز صادر نکرده است و برای رفع مشکل مقرر شد تمامی مستندات ارسال شود تا اقدامات لازم برای  آغاز به کار  ساخت پروژه مترو پردیس انجام شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت ایجاد شعبه تامین اجتماعی در شهرستان پردیس گفت: با توجه به تعداد زیاد بیمه شدگان تامین اجتماعی  در این شهرستان به ویژه نواحی صنعتی، ایجاد یک شعبه تامین اجتماعی مستقل در شهر پردیس ضرورت دارد.

نادری یادآور شد: در شهر پردیس بانک رفاه کارگران نیز نداریم و تاکنون به دلایلی این بانک احداث نشده است و در این راستا پیشنهاد می شود یکی از شعبه های بانک رفاه در شهر تهران برای خدمات رسانی به  کارگران تحت پوشش تامین اجتماعی به شهرپردیس منتقل شود.

به گزارش ایرنا، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس از دو منطقه صنعتی سیاهسنگ و خرمدشت بازدید کرد و  پس از شنیدن  مشکلات صنعتگران این نواحی برای رفع آنها قول مساعد داد.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha