درخواست‌های مردمی را تا رسیدن به نتیجه پیگیری می‌کنیم

کرمانشاه - ایرنا - رییس کل دادگستری استان کرمانشاه با بیان اینکه طی ۲۷ ماه گذشته بیش از ۱۶۴ هزار شهروند با مسئولان قضایی استان دیدار داشته‌اند، گفت: پیگیر تمامی درخواست‌ها تا حصول نتیجه و بر اساس راهکارهای قانونی هستیم.

به گزارش ایرنا، «پرویز توسلی زاده» روز دوشنبه و در حاشیه دیدار مردمی اظهار کرد: در ملاقات‌های مردمی، جلب رضایت ارباب رجوع، رعایت حقوق شهروندی، شناخت و رفع فوری مشکلات مراجعین و پاسخ قانع کننده و درخور شأن ارباب رجوع، از موضوعات مورد نظر ما بوده و هدف غایی، جلب رضایت مردم است.

وی با اشاره به آمار عملکرد ملاقات‌ها و شیوه پیگیری درخواست‌های مردمی افزود: در ۲۷ ماه گذشته بیش از ۱۶۴ هزار ملاقات کننده در استان کرمانشاه با مسئولان قضایی دیدار داشتند که البته این آمار به تنهایی نمی‌تواند مفید باشد بلکه ما پیگیر تمامی درخواست ها تا حصول نتیجه و بر اساس راهکارهای قانونی بوده ایم و اگر منعی هم وجود داشته با مراجعه کننده صحبت شده و به اقناع ایشان کمک کرده‌ایم.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر آسان کردن زندگی برای مردم تاکید کرد: ارتباط مردم با مسئولین در تصمیم سازی‌های قضایی در جهت رفع مشکلات اثربخش بوده و نقش بسزایی در ارتقای رضایتمندی مردم و آسان کردن زندگی آنها خواهد داشت.

توسلی زاده با اشاره به سند تحول قضایی و شاخص‌های مهم و موجود در این سند و تأکید و توجه به اجرای کامل آن گفت: ما قائل به اجرای این سند در تمامی شئون هستیم که همه این موارد منتهی به انجام کار برای مردم و آرامش در جامعه است.

وی اضافه کرد: یکی از موضوعات مهم، ملاقات با مردم و شنیدن مشکلات آنهاست؛  ملاقات با مردم باید اطمینان آور و اعتمادساز باشد لذا معتقدیم بهترین روش کار این است که حرف مردم را بی واسطه بشنویم.

توسلی زاده یادآور شد: سطح مطالبات مردمی به شدت بالاست و ما در تلاش هستیم که این مطالبات را به بهترین شکل پاسخگو باشیم.

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه ابراز امیدواری کرد که به روزی برسیم که مردم کمترین مراجعه به دادگستری داشته باشند و برای حل اختلافات خود بدون مراجعه به دستگاه قضایی و با استفاده از ظرفیت بزرگان و معتمدین و از شیوه مصالحه، مشکلات خود را حل و فصل کنند.

ملاقات مردمی رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه روزهای دوشنبه هر هفته برگزار می‌شود که در این هفته حدود ۳۰۰ نفر از مردم با وی دیدار کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha