۲۹ آذر ۱۴۰۰، ۱۳:۵۰
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 84583806
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

بذرکاری ۵۰ هکتار مراتع شهرستان سمنان در پویش مردمی آغاز شد

سمنان- ایرنا- رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان گفت: پویش مردمی بذرکاری در مراتع این شهرستان با هدف احیاء مراتع و توسعه گیاهان دارویی آغاز شد.

به گزارش ایرنا، معصومه منظمی روز دوشنبه به رسانه ها گفت: بذرکاری ۵۰ هکتار مراتع شهرستان سمنان در قالب پویش مردمی در راستای طرح نهضت سبز و پویش سراسری بذرکاری و بذرپاشی برای احیاء و توسعه پوشش مراتع شهرستان همزمان با سراسر کشور و هفت شهرستان استان سمنان در آذر۱۴۰۰ در مرتع احمدآباد کلاته امیر شهرستان سمنان آغاز شد.

منظمی افزود: این طرح با مشارکت مرتع‌داران کلاته امیر، بسیج عشایری شهرستان و جمعی از بانوان همیار طبیعت در سطح ۵۰ هکتار و با بذر بادام کوهی انجام شد.

وی یادآور شد: امسال در سطح یکهزار هکتار و در ۱۷ سامانه مرتعی حوزه شهرستان سمنان پویش مردمی بذرکاری با گونه های دارویی بادام کوهی، وشق، باریجه، زیره کوهی، گون کتیرایی و متکا تا پایان اسفند ۱۴۰۰ کشت می شود.

منظمی ابراز امیدواری کرد که اجرای این پویش مردمی بتواند سبب احیا و توسعه پوشش گیاهی و تولید علوفه بیشتر مراتع، حفاظت خاک و کنترل فرسایش و بهبود معیشت بهره برداران شود.

بذرکاری و نهالکاری ۱۰ هزار هکتار از بیابان های استان سمنان در قالب پویش «ایران سرسبز، هر ایرانی یک نهال» به منظور مقابله با بیابانزایی انجام می شود.

حدود ۵۵ درصد از وسعت ۹.۷ میلیون هکتاری استان سمنان را مناطق بیابانی و نیمه بیابانی شامل می شود و کانونهای فرسایش بادی در جنوب و غرب استان سمنان و در برخی نقاط گرمسار وجود دارد

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha