۲۶۸ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در بخش کشاورزی ایلام پرداخت شد

ایلام - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی ایلام از پرداخت ۲۶۸ میلبارد تومان از محل اشتغال پایدار روستایی ، تبصره ۱۸ و مکانیزاسیون به فعالان این بخش در استان طی سال جاری خبر داد.

به گزارش ایرنا، محمدعلی اقدسی روز دوشنبه در نشست کارگروه اشتغال استان اظهار داشت: ایجاد ۲ هزار و ۳۹۴ نفر اشتغالزایی در زیربخش های صنایع ، مشاغل خانگی ، گلخانه، گل محمدی، گل نرگس ، مکانیزاسیون و ... در سال جاری پیش بینی شده است.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۷۰ میلیارد تومان اعتبار اشتغالزایی جذب شده  و ۱۰۰ میلیارد تومان نیز به شرکت های فرآوری بذر پرداخت شده است.

رییس جهاد کشاورزی ایلام تاکید کرد: سهمیه مشاغل کشاورزی ۸۰ میلیارد تومان بوده که از محل تسهیلات تبصره ۱۸ جذب شده  است.

اقدسی یادآور شد: همچنین ۳۰۰ مجوز جدید صادر شده و در سامانه سیتا، نیز ۵۲۸ طرح‌ ثبت شده که یک هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار به آنها اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: درخواست اعتبار برای اشتغال سه هزار و ۵۰۰ نفر شده که ۸۳ میلیارد تومان از محل تبصره ۱۸ پرداخت شده و در کمیته کارشناسی در حال بررسی است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی ایلام افزود: برای ایجاد اشتغال این افراد باید سهمیه تبصره ۱۸ را اضافه کنند تا بتوانیم از این محل اشتغال های تعهد شده را عملیاتی کنیم.

اقدسی از بالا بودن نرخ سود تسهیلات تبصره ۱۸ در ایلام انتقاد کرد و گفت: متاسفانه ایلام را جزو استان‌های برخوردار محسوب کرده و نرخ تسهیلات آن را افزایش داده اند ولی نرخ تسهیلات استان‌های همجوار همچون کرمانشاه و لرستان بسیار کمتر از ایلام است.

وی از استاندار ایلام خواست پیگیر این موضوع از مرکز شود  تا سود تسهیلات  تبصره ۱۸ استان مثل استانهای همجوار تعیین و مردم بتوانند از آن بهره مند شوند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی ایلام اظهار داشت: هم اکنون زنجیره ارزش افزوده و صنایع تبدیلی تکمیلی در استان با وجود محصولات مختلف ناقص است و موجب خروج مواد از استان می شود.

اقدسی تاکید کرد: ایلام سومین استان کشور در تولید دانه روغنی کلزا با ۲۰ هزار تن است اما به خاطر نبود کارخانه روغن کشی این محصول به خارج از استان صادر می شود.

وی یادآور شد: امیدواریم با اختصاص اعتبار مناسب و جذب سرمایه گذار بتوانیم با ایجاد کارخانجات در زمینه تکمیل زنجیره تولید مرغ کشتارگاه، جوجه یک روزه و سایر محصولات استان از این محل منتفع شود.
 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha