افزایش اعتبارات پژوهشی صنعت آب و برق ضروری است

تهران - ایرنا - معاون تحقیقات و منابع انسانی وزیر نیرو گفت: افزایش اعتبارات پژوهشی صنعت آب و برق برای رسیدن به اهداف بالادستی ضروری است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، رضا انجم شعاع امروز (دوشنبه) در مراسم افتتاح هفته پژوهش و فناوری وزارت نیرو در محل پژوهشگاه نیرو افزود: هفته پژوهش و فناوری فرصتی برای توسعه فرهنگ پژوهش در کشور است ضمن آنکه فرصتی برای معرفی دستآوردهای بسیار بالای پژوهشی است.

وی ماموریت اصلی وزارت نیرو را ارائه دو خدمت مهم و زیر بنایی آب و برق دانست و ادامه داد: وزارت نیرو برای ارائه هرچه بهتر این دو خدمت راهی به غیر از استفاده از دستآوردهای پژوهشی ندارد.

معاون وزیرنیرو گفت: برای تحقق این امر وزارت نیرو باید دنبال فناوری های روز باشد که این نیاز به تحقق پژوهش های ماموریت گرا دارد.

انجم شعاع افزود: برای حل مشکلات اساسی صنعت آب و برق راهی جز استفاده از پژوهش و فناوری نیست.

وی نخستین گام در پژوهش را شناخت مساله دانست و خاطرنشان کرد: اگر شناخت مساله به درستی صورت گیرد گام صحیح برای حل مشکلات برداشته خواهد شد.

معاون تحقیقات و منابع انسانی وزیر نیرو ظرفیت های صنعت آب و برق کشور را بسیار بالا توصیف کرد و گفت: باید برای حل معضلات بیشتر به پژوهش پرداخته شود.

انجم شعاع تعداد کل پرسنل واحدهای پژوهشی وزارت نیرو را ۹۲۴ نفر عنوان کرد که از سال ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۰ یک هزار ۲۳۴ پژوه پژوهشی انجام شده است.

وی گفت: اعتبارات پژوهشی سال ۱۳۹۹- ۱۴۰۰ وزارت نیرو چهار هزار و ۱۸۲ میلیارد تومان بود که نیاز است افزایش یابد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha