۲۹ آذر ۱۴۰۰، ۱۸:۳۴
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 84584009
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدیرکل منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری معرفی شد

۲۹ آذر ۱۴۰۰، ۱۸:۳۴
کد خبر: 84584009
مدیرکل منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری معرفی شد

شهرکرد - ایرنا-اصغر احمدی روز دوشنبه به عنوان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با حضور مدیرکل حوزه ریاست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری معرفی شد.

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ۸۶ درصد مساحت را جنگل و مرتع تشکیل می‌دهد، گفت: خشکیدگی جنگلها و مراتع مهمترین چالش زاگرس و همچنین این استان است.

عطالله ابراهیمی در آیین معارفه طبیعی و آبخیزداری افزود : یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار از مساحت چهارمحال و بختیاری را مراتع و جنگل‌ها پوشش داده  که حفظ و حراست از این عرصه‌ها و حفاظت از آب و خاک به عنوان میراث آیندگان باید در اولویت قرار گیرد و این زخم بر پیکره زاگرس رفع شود.

وی اظهار داشت:  متوسط شیب استان ۳۴ درصد است که اجرای طرح‌های آبخیزداری در این استان با این میزان شیب دارای اهمیت است تا در زمینه فرسایش خاک، جلوگیری از هدررفت آب و ذخیره آب اثرگذار باشد.

وی به احداث  سدهای بزرگ مخزنی، برق آبی و شرب کشور از جمله سد زاینده رود، کارون ۴ ، کارون ۳ و سد خرسان به عنوان طرح‌های بزرگ آبی کشور اشاره کرد و گفت: حفاظت از آب و خاک و اجرای طرحهای آبخیزداری در این سرزمین به دلیل شیب‌ زیاد از اهمیت ویژه برخوردار است.

ابراهیمی افزود: هم اکنون نرخ بیکاری در استان حدود ۲۰ درصد است و این امر باعث افزایش فشار بر جنگلها، مراتع و منابع طبیعی شده و مقابله با فرصت طلبان و منفعت طلبان در این حوزه در این استان یک ضرورت است تا میراث گران‌بهای جنگلهای بلوط زاگرس حفظ شود.

۳۵ درصد پست های سازمانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری بدون نیرو است

مدیرکل منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری معرفی شد

مدیرکل سابق منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت:  ۳۵ درصد پست‌های سازمانی این اداره کل بدون نیرو است .

سید اسماعیل صالحی افزود: کمبود نیروی در ادارات ستاد و شهرستان به خصوص نیروی کارشناس، کار نظارت و اجرای فعالیتهای مختلف در این اداره کل را در شهرستان با مشکل مواجه کرده است.

وی اظهار داشت: امسال اجرای چهار طرح محوری با ۵۴ زیرپروژه در قالب طرحهای مشارکت محور و اعتبار محور در دستور کار این اداره کل قرار دارد که با تلاش و مشارکت مردم، جنگلبانان، حافظان طبیعت و کارکنان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اجرای ۲۵ طرح پیشرفت ۱۰۰ درصدی دارد.

صالحی به افزایش اعتبارات استانی و ملی در سالجاری در این اداره کل اشاره کرد و گفت: اعتبارات ملی پارسال ۳۳ میلیارد تومان و امسال ۵۶ میلیارد تومان است که از اعتبارات سالجاری ۱۶ میلیارد  تومان تخصیص داده شده است.

مدیرکل سابق اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت:  واگذاری مراکز بذر نهال ، آغاز کشت هزار هکتار گیاهان دارویی،تحقق بیش از ۱۷۰ درصدی پروانه چرا و برگزاری دوره‌های آموزشی مرتعداری، خشکیدگی اکوسیستم مرتعی، اجرای طرح شبکه بی‌سیم دیجیتال ،تملک پنج هزار متر مربع زمین برای اه‌اندازی ایستگاه بازرسی در محور بروجن به لردگان با همکاری نیروی انتظامی را از مهمترین برنامه‌های اجرا شده در این اداره کل از یکسال گذشته تا کنون برشمرد.

وی به اجرای پویش مردمی بذرکاری و احیای جنگلهای زاگرس در سطح ۳۰۰ هکتار از جنگلهای استان اشاره کرد و گفت:تاکنون در بیش از یک هزار هکتار از مساحت استان اقدامات بیولوژیک انجام شده است.

صالحی گفت: پارسال ۱۶۴ طرح آبخیزداری در قالب طرحهای سنگی ملاتی با ۳۸هزار متر مکعب و اعتباری بیش از ۱۴ میلیارد تومان،عملیات خاکی شامل مسیل، پخش سیلاب، بند خاکی به حجم ۵۳ هزار متر مکعب با اعتبار بیش از ۲میلیارد و ۸۴۲ میلیون تومان و اجرای ۴۴ فقره سازه گابیونی با حجم یکهزار و ۴۰۰ متر مکعب و اجرای مطالعات تفصیلی در ۳۵هزار هکتار از حوزه آبخیز استان اجرا شد.

به گفته وی، هم اکنون اجرای طرح کاداستر در سه شهرستان استان انجام شده و تا پایان سال در شهرستانها به اتمام خواهد رسید.

مدیرکل سابق منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: هم اکنون اجرای طرح کاداستر در  ۱۶ درصد مساحت استان در سطح ۲۰۵ هزار هکتار  باقیمانده است.

افزایش مشارکت مردمی مهمترین رویکرد پیش روی سازمان منابع طبیعی است

مدیرکل منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری معرفی شد

مدیرکل جدید منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: مشارکت مردمی با هدف فهم مشترک میان مسوولان و تشکل‌های مردمی و پیشگیری در برابر هر نوع زیاده‌خواهی و زمین‌خواهی از مهم‌ترین برنامه‌ها و اهداف پیش روی سازمان منابع طبیعی است.

اصغر احمدی افزود: انجام وظیفه در راستای سیاست‌های کلان نظام و تبعیت از مقام معظم رهبری و سیاست‌های درون‌سازمانی از برنامه‌های مدنظر در دوران مدیریت است.

وی بر صیانت و حفاظت از منابع طبیعی تاکید کرد و گفت: با توجه به وضعیت نیروی انسانی و اعتبارات سازمان منابع‌طبیعی و آبخیزداری باید از تمام توان برای حفاظت از این عرصه‌ها استفاده کرد.

به گزارش ایرنا، در آیین تودیع و معارفه مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری از زحمات ۱۵ ماهه اسماعیل صالحی تقویر و اصغر احمدی به عنوان مدیرکل جدید معرفی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha