۲۹ آذر ۱۴۰۰، ۲۱:۳۴
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84584058
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

تقویت وحدت حوزه و دانشگاه تعالی جامعه را به دنبال دارد

سنندج- ایرنا- مدیر حوزه علمیه کردستان با اشاره به هفته وحدت حوزه و دانشگاه گفت: این هفته فرصتی است که ما به بازتعریف دوباره این حرکت بپردازیم و اهمیت آن را تبیین کرده و با تقویت وحدت این ۲ نهاد مهم، به تعالی جامعه کمک کنیم.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین نادر رنجبر روز دوشنبه در دیدار با مسوول ناحیه بسیج دانشجویی کردستان که به مناسبت هفته وحدت حوزه و دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: حوزه و دانشگاه در حقیقت ۲ بال جامعه اسلامی هستند، یعنی اگر جامعه اسلامی ما بخواهد به سعادت برسد نیاز به این دارد که این ۲ نهاد مقدس و تولیدکننده علم در جامعه در کنار همدیگر قرار بگیرند.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان افزود: یکی از اهداف دشمنان همیشه این بوده است که بتواند این ۲ نهاد را از هم جدا کند و در تقابل هم قرار دهد و در این خصوص دشمن تلاش های زیادی را انجام داده است.

حجت‌الاسلام رنجبر تاکید کرد: این روزها فرصتی است که ما به بازتعریف دوباره این حرکت بپردازیم و اهمیت آن را تبیین کنیم تا بتوانیم زمینه هماهنگی و همراهی این دو مجموعه را فراهم آوریم.

وی یادآور شد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که رویکردش رویکردی دینی است و سیاست جامعه براساس اهداف و آرمان های الهی بنیان نهاده شده، ضرورت دارد که این ۲ نهاد در کنار هم بتوانند اهداف مادی و معنوی جامعه را تامین کنند.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان افزود: جامعه نیاز به معنویت و تامین مسایل مادی دارد و اسلام هم دینی است که نسبت به این ۲ مسئله بی‌تفاوت نبوده و هرگز جامعه را به عزلت و دوری از دنیا دعوت نکرده است.

حجت الاسلام والمسلمین رنجبر ادامه داد: وقتی این ۲ بال در قرار همدیگر قرار می گیرند و مکمل هم می شوند، می توانند آن اهداف و آرمان های الهی جامعه را محقق کنند و این اهداف با برنامه ریزی دقیق، درست و بهنگام محقق خواهد شد.

۲۷ آذر، یادآور شهادت مظلومانه شهید آیت اللّه دکتر محمد مفتح است که به دلیل تلاش هایش برای وحدت ۲ نهاد حوزه و دانشگاه، این روز، «روز وحدت حوزه و دانشگاه» نامیده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha