دبیر شورای عالی مناطق آزاد وویژه از منطقه ویژه اقتصادی سلماس بازدیدکرد

ارومیه- ایرنا- "سعید محمد" مشاور رییس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از منطقه ویژه سلماس بازدید کرد و در جریان مقدمات راه اندازی این منطقه قرار گرفت.

سرپرست فرمانداری سلماس روز دوشنبه در حاشیه این بازدید در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: با حضور مشاور رییس جمهوری، آخرین وضعیت منطقه ویژه اقتصادی سلماس مورد بررسی قرار گرفت و تاکید شد که در سریع ترین زمان ممکن، نیازهای اولیه منطقه اجرایی شود.

کاظم غنی زاده افزود: منطقه ویژه اقتصادی سلماس ۲۶۰ هکتار مساحت دارد که ۱۲۰ هکتار آن، آماده سرمایه گذاری شده است.

وی اضافه کرد: در ۵۰ هکتار از این میزان نیز زیرساخت ها آماده شده و علاوه بر فنس کشی، جدول گذاری، تیرگذاری برق، آبرسانی و گازرسانی نیز صورت گرفته است.

وی بیان کرد: برای ارائه خدمات به سرمایه گذاران متقاضی، نیازمند ساخت ساختمان گمرک و منطقه ویژه اقتصادی هستیم که این امر نیز به اختصاص اعتبار نیاز دارد.

سرپرست فرمانداری سلماس قول داد تا با همراهی شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، این منطقه ویژه تا پایان سال راه اندازی شده و آماده حضور سرمایه گذاران شود.

غنی زاده، موقعیت جغرافیایی شهرستان سلماس را بسیار منحصر به فرد دانست و ادامه داد: فاصله نزدیک با مراکز استان های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، فاصله بسیار کم با راه آهن بین المللی و متصل به خط ریلی ترکیه، وجود دهها کیلومتر مرز با ترکیه و همچنین قرارگرفتن در شاهراه ارتباطی ایران با ترکیه و اروپا، این شهرستان را بهترین مکان برای سرمایه گذاری کرده است.

به گزارش ایرنا، منطقه ویژه اقتصادی سلماس از سال ها پیش تصویب شده ولی همچنان بدون اقدام لازم رها شده است؛ امیدواری ها برای راه اندازی این منطقه در دولت سیزدهم بسیار بالاست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha