تندبادی با سرعت ۹۰ کیلومتر استان همدان را درنوردید

همدان- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان با بیان اینکه وزش باد پدیده غالب طی ۲۴ ساعت آینده است گفت: شب گذشته وزش باد شدید با ۹۰ کیلومتر بر ساعت برخی از نقاط استان را درنوردید.

«محمد حسن باقری شکیب» روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سرعت وزش باد در ۲۴ ساعت گذشته در شهرهای بهار، شیرین سو و گل تپه ۹۰ کیلومتر بر ساعت و در شهر همدان به ۸۰ کیلومتر بر ساعت رسید. 

وی با بیان اینکه وزش باد تا ۲۴ ساعت آینده در برخی از نقاط استان همدان ادامه دارد خاطرنشان کرد: امروز و فردا پدید بارشی نداریم و از روز پنجشنبه با ورود سامانه بارشی ضعیف به ویژه در بعدازظهرها ریزش پراکنده برف پیش بینی می شود.

باقری شکیب افزود: در ۲۴ ساعت گذشته نهاوند با ۱۴ درجه سانتیگراد بالای صفر و قهاوند با ۲ درجه سانتیگراد زیر صفر به ترتیب گرمترین و سردترین نقاط استان بودند.

وی خاطرنشان کرد: بیشینه و کمینه دمای هوای شهر همدان نیز در ۲۴ ساعت گذشته به ترتیب ۱۱ درجه سانتیگراد بالای صفر و سه درجه سانتیگراد زیر صفر به ثبت رسیده است.

باقری شکیب افزود: بیشترین بارش های ثبت شده در ۲۴ ساعت گذشته در ایستگاه هواشناسی نهاوند با ۱۸ میلی متر و ایستگاه هواشناسی دانشگاه همدان با ۱۶ میلی متر است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha