۱۷۰ زندانی جرایم غیرعمد خراسان شمالی آزاد شدند

بجنورد- ایرنا- مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان شمالی و دبیر ستاد دیه استان گفت: ۱۷۰ تن از زندانیان جرایم غیرعمد در ۹ ماه امسال با بدهی ۳۷ میلیارد تومان از زندان‌های این استان آزاد شدند.

عبدالرحیم گرجی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در مدت مشابه پارسال نیز ۱۲۰ تعداد زندانی جرایم غیر عمد از زندان های استان آزاد شده بودند.

وی افزود: از مجموع میزان بدهی زندانیان جرایم غیر عمدی که در سال جاری آزاد شدند ۳۱ میلیارد ریال توسط شکات بخشیده شد که کمک بزرگی برای آزادی زندانیان است.

گرجی آورده خانواده زندانیان را نیز ۸۰۰ میلیون تومان و پذیرش اعسار یک میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: مابقی کمک های نیز توسط ستاد دیه استان در قالب تسهیلات بانکی و کمک های بلاعوض و همچنین مشارکت نیکوکاران، خیرانٰ بسیج و اقشار مختلف در پویش های مومنانه بوده است.

دبیر ستاد دیه استان خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه هم اینک ۹۴ زندانی جرایم غیر عمد در زندان های این استان محبوس هستند اظهار داشت: از مردم و خیران می خواهیم که برای کمک به آزادی این تعداد با این ستاد مشارکت داشته باشند.

گرجی میزان بدهی این مددجویان را نیز ۴۴ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود:  سال های گذشته جشن گلریزان به صورت حضوری برگزار می شد که در این جشن ها برخی از نیکوکاران برای کمک تعهد می دادند و بعضا نیز به صورت نقدی کمک می‌کردند.

وی افزود: اما، امسال با توجه به شرایط کرونایی بیشتر برنامه ها و تبلیغ برای جذب نیکوکار توسط رسانه ها و فضای مجازی انجام شده که کمک ها نیز بیشتر به صورت نقد بوده است.

وی اظهار داشت: زندانیان جرایم غیر عمد به علت ناتوانی در پرداخت دیه های غیر عمد، حوادث کارگاهی، محکومیت مالی غیر کلاهبرداری و دعاوی خانوادگی در زندان های این استان تحمل حبس می کنند.

گرجی افزود: مددجویان از محل کمک های خیران، وام و تسهیلات قرض الحسنه، اخذ تخفیف از شاکیان و پذیرش درخواست اعسار محکومان و تقسیط محکوم به از زندان های خراسان شمالی آزاد می شوند.

براساس آمارها، شمار زندانیان استان نسبت به میانگین کشور ۲۳ درصد کمتر است که براین اساس به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ۱۹۵ نفر در زندان‌های این خطه هستند.

میانگین جمعیت زندانی در کشور به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ۲۵۳ نفر زندانی است.

هم اکنون حدود یکهزار و ۵۰۰ نفر در زندان های استان محبوس هستند، این استان دارای سه زندان و یک کانون اصلاح تربیت است که تعداد زندانیان در کانون معمولا بین سه تا هفت نفر است که زیر ۱۸ سال سن دارند.

 ۹۷ درصد زندانیان استان مرد و سه درصد زن هستند که ۶۹ درصد از مددجویان متاهل هستند.

۷۱ درصد زندانیان استان بین ۲۶ نا ۴۵ سال سن دارند، بخش زیادی از نیروی کار در زندان ها محبوس هستند.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد.

شماره حساب ۸۸۸۸۸ نزد بانک تجارت و شماره حساب ۰۱۰۵۵۷۰۷۶۲۰۰۰ نزد بانک ملی و شماره کارت ۵۸۵۹۸۳۷۰۰۰۴۲۶۱۸۵ به نام ستاد دیه خراسان شمالی آماده دریافت کمک های خیران و نیکوکاران به منظور آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد است.

شماره کارت مجازی ستاد دیه جهت کمک خیران و نیکوکاران ۶۰۳۷۹۹۷۵۹۹۳۰۸۲۵۲ است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha