۴ دی ۱۴۰۰، ۱۰:۰۷
کد خبرنگار: 2084
کد خبر: 84584619
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۰۰ هکتار اراضی ملی دامغان بذرکاری می‌شود

۴ دی ۱۴۰۰، ۱۰:۰۷
کد خبر: 84584619
۷۰۰ هکتار اراضی ملی دامغان بذرکاری می‌شود

سمنان-ایرنا- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان گفت: عملیات بذرکاری و بذرپاشی در ۷۰۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان تا آغاز هفته منابع طبیعی انجام می‌شود.

علی‌اکبر عباسی راد روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا، افزود: سه مرحله پویش همگانی کاشت بذر و نهال تاکنون در دامغان اجرا شد و پیش‌بینی می‌شود تا آغاز هفته منابع طبیعی و ۱۵ اسفندماه بیش‌از ۷۰۰ هکتار از اراضی ملی تحت پوشش این طرح عملیات اصلاح و احیا انجام شود. 

وی ادامه داد: سه مرحله پویش همگانی کاشت بذر و نهال همزمان با روز جهانی خاک، از ۱۴ آذر ماه امسال تاکنون در شهرستان دامغان با هدف حفاظت از عرصه‌های طبیعی و ملی، توسعه پوشش گیاهی، جلوگیری از فرسایش بادی و آبی و ترویج فرهنگ حفاظت و احیا منابع طبیعی در دامغان اجرا شد. 

عباسی راد اظهار داشت‌: کشت بذر و نهال در دامغان با همکاری هلال‌احمر، جهاد کشاورزی، محیط‌زیست، مجریان و بهره‌برداران طرح‌های منابع طبیعی، دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاها و مردم محلی،تاکنون در سطح ۳۱۰ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی انجام‌شد.

وی اضافه کرد: در مرحله اول این طرح ۲۰ هکتار از اراضی منطقه سیاه‌کوه تویه دروار با گونه‌های ارس و زرشک نهال‌کاری و در بیش‌از ۴۰ هکتار نیز با گونه‌های آنغوزه و گیاهان مرتعی عملیات بذرکاری انجام شد. 

عباسی راد خاطرنشان کرد: در مرحله دوم اجرای پویش همگانی، کاشت بذر و نهال با همکاری مجری و بهره‌برداران مرتع چاه نو شمالی و یزدان آباد در سطح ۱۵۰ هکتار از مراتع با گونه‌های بیابانی و مرتعی و در مرحله سوم این طرح با مشارکت مردم محلی در بیش‌از ۱۰۰ هکتار از مراتع اطراف روستا با گونه‌های دارویی و مرتعی بذرپاشی و بذرکاری شد.

وی افزود: امید است تا در اجرای این طرح بتوانیم از ظرفیت سایر دستگاه‌ها از جمله بسیج سازندگی و گروه‌های مردم‌نهاد نیز استفاده کنیم. 

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان گفت: شهرستان دامغان دارای یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۶۹۲ هکتار اراضی ملی است که امیدواریم با اجرای این طرح ضمن حفظ و احیا پوشش گیاهی و حفاظت از آب‌وخاک معیشت بهره‌برداران نیز بهبود یابد.

به گزارش ایرنا، از مجموع ۹.۷ میلیون هکتار وسعت استان سمنان، ۵۵ درصد نواحی بیابان و خشک، ۳۸.۵ درصد مراتع، ۲ درصد اراضی کشاورزی و ۳.۶ درصد جنگل است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha