۷۳ درصد بیماران کرونایی در آمریکا گرفتار اومیکرون هستند

تهران- ایرنا- پایگاه خبری اکسیوس نوشت: در حالیکه تنها چند هفته از شناسایی نخستین مورد مبتلا به اومیکرون در آمریکا می گذرد، سهم این سویه در مبتلا کردن افراد به کووید-۱۹ در این کشور به بیش از ۷۳ درصد رسیده است.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری آکسیوس، بر اساس داده‌های به‌روزرسانی‌شده مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)‌ که دیروز دوشنبه منتشر شد، سویه اومیکرون بیش از ۷۳ درصد از موارد اخیر مبتلا به کووید-۱۹ را در آمریکا تشکیل می‌دهد.

داده های این آژانس فدرال نشان می دهد که تنها در یک هفته، سهم اومیکرون از شمار مبتلایان به کووید-۱۹ تقریبا ۶ برابر شده است.

این سویه که تنها چند هفته پیش در ایالات متحده شناسایی شده، به سرعت در سراسر کشور گسترش یافته است و تهدیدی برای وضعیت عادی بشمار می رود که در پی لغو محدودیت های کرونایی برقرار شده بود.

«راشل والنسکی» مدیر مرکز کنترل و پیشگیری بیماری در این خصوص توضیح داد: «این آمار و ارقام هرچند بسیار زیاد است اما دور از ذهن نبود که با چنین وضعیتی روبرو شویم».

در حالیکه سویه دلتا هنوز سهم بسزایی در مبتلایان به کووید-۱۹ دارد، والنسکی گفت که پیش‌بینی می‌کند به مرور زمان، دلتا جای خود را به اومیکرون بدهد.  

براساس گزارش ها، سویه اومیکرون که برای نخستین بار در آفریقای جنوبی شناسایی شد، در تاریخ ۲۶ نوامبر (۵ آذر) از سوی سازمان جهانی بهداشت به عنون پنجمین نوع خطرناک ویروس کرونا معرفی شد. این سویه تاکنون در ۸۹ کشور جهان گسترش یافته و پیش بینی می شود به زودی به نوع غالب در سراسر جهان بدل شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha