طوفان در شمال خراسان رضوی خسارت به بارآورد

مشهد-ایرنا- بر اساس اعلام مسوولان و منابع محلی وزش طوفان روز سه‌شنبه با سرعت ۹۰ کیلومتر در ساعت در شهرستان‌های کلات و درگز خراسان رضوی خساراتی به بار آورد.

فرماندار کلات در گفتگو با خبرنگار ایرنا سرعت وزش باد و طوفان در این شهرستان را ۹۰ کیلومتر در ساعت عنوان کرد و گفت: این طوفان موجب شکسته شدن برخی درختان و بروز خساراتی در باغ های شهرستان گردید.

مهدی ناصری افزود: علاوه بر آن خطوط برق و تلفن در برخی مناطق شهر کلات نادر و تعدادی از روستاها بر اثر این طوفان قطع شده که تیم های ارزیاب همچنان در حال بررسی خسارات احتمالی می باشند.

جمعیت شهرستان مرزی کلات بر اساس آخرین سرشماری رسمی ۳۷ هزار نفر است که ۱۲ هزار نفر از این تعداد در چهار شهر کلات، حسن آباد لایین، چنار و زاوین و بقیه در ۴۷ روستای بالای ۲۰ خانوار این شهرستان سکونت یا زندگی عشایری دارند.

مرکز شهرستان کلات در ۱۵۸ کیلومتری شمال مشهد واقع است.

مهدی دقیقیان، سرپرست فرمانداری درگز نیز در گفتگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به وقوع طوفان شدید در این شهرستان گفت: تاکنون گزارشی از بروز خسارت دریافت نشده و در صورت اعلام خسارت اطلاع رسانی خواهد شد.

با این حال منابع محلی در شهرستان درگز اعلام کردند شدت طوفان به حدی بوده است که سقف سبک یکی از منازل در شهر نوخندان از جا کنده شده و طوفان شن در شهرستان مشکلاتی به بار آورده است.

مرکز شهرستان مرزی درگز در ۲۵۴ کیلومتری شمال مشهد قرار دارد.

این شهرستان مرکب از چهار بخش مرکزی، لطف‌آباد، چاپشلو و نوخندان، ۱۳۹ روستا دارد و ۳۰ هزار نفر از جمعیت ۷۵ هزار نفری آن ساکن روستاها هستند.  

درگز از شمال هم مرز با کشور ترکمنستان است.

بر اساس اعلام اداره‌ کل هواشناسی خراسان رضوی وزش باد شدید همراه با گرد و خاک در این استان به ویژه در مناطق بادخیز آن به وقوع خواهد پیوست و بارش رگباری همراه رعد و برق با احتمال ریزش تگرگ در این استان به ویژه نیمه غربی آن از فردا (چهارشنبه) پیش‌بینی می‌شود.

اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی نیز اعلام کرد هم اکنون بارندگی در برخی جاده های شمالی و مرکزی استان آغاز شده و وزش طوفان موجب تجمع و انباشت خار و خاشاک در کنار نیوجرسی های بزرگراه مشهد - چناران شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha