۳۰ آذر ۱۴۰۰، ۱۳:۰۱
کد خبرنگار: 1935
کد خبر: 84584843
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار: اردوی راهیان نور دانش‌آموزان همدان پس از ۲ سال برقرار می‌شود

همدان- ایرنا- استاندار همدان گفت: به منظور آشنایی دانش آموزان با فرهنگ ایثار و شهادت، اردوهای راهیان نور دانش‌آموزان این استان، برای بازدید از مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس، پس از ۲ سال برقرار می‌شود.

به گزارش ایرنا، "علیرضا قاسمی فرزاد" روز سه‌شنبه در ستاد هماهنگی و پشتیبانی راهیان نور استان همدان با بیان اینکه بیماری کرونا طی ۲ سال گذشته بیشتر برنامه های فرهنگی را تحت تاثیر قرار داد  افزود: با توجه به اقدامات دولت سیزدهم برای واکسیناسیون عمومی، ایمنی لازم در برابر این ویروس منحوس ایجاد شده است و اقدامات لازم باید در حوزه فرهنگی از سر گرفته شود.

وی تصریح کرد: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری، راهیان نور یک گنجینه گران‌بها است و نباید فراموش شود.

قاسمی فرزاد ملاک و سرلوحه اجرای اردوها و برنامه‌های راهیان نور را "سند راهبردی راهیان نور" عنوان کرد و گفت: راهیان نو فرصت مناسبی است تا با استفاده از آن، رشادت ها و ایثارگری های دوران هشت سال دفاع مقدس، به نسل جوان منتقل شود.

وی با اشاره به اینکه راهیان نور بهترین راهکار برای حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است، افزود: دشمنان از فردای انقلاب، نقشه شوم تجزیه کردن این مرز و بوم را کشیدند و در طول این ۴۳ سال با پایبندی مردم، همه ارزش ها به شکل ویژه‌ای حفظ شد.

استاندار همدان گفت: دفاع مقدس، بزرگ‌ترین، فاخرترین و با ارزش‌ترین سند ایثار و ایستادگی است که باید با برگزاری اردوهای راهیان نور این سند و گنجینه ارزشمند را به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه وظایف و تکالیف همه دستگاه ها در سند راهبردی راهیان نور مشخص شده است، افزود: فرمانداران، شهرداران و دستگاه های اجرایی استان باید در اجرای هر چه بهتر راهیان نور مشارکت کنند.

وی اظهار داشت: با توجه به تدوین سند راهبردی، این حرکت باید قدرتمندتر از گذشته اجرایی و نسل جوان باید با ایثارگری ها، رشادت ها و از خودگذشتگی رزمندگان دفاع مقدس آشنا شود.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه جوانان باید بدانند دشمنان کینه توزانه به دنبال نفوذ به کشور بوده اند، بیان کرد: جوانان و نوجوانان با سفر به مناطق راهیان نور، خاطرات این سفر را تا پایان عمر به یاد می‌سپارند.

استاندار همدان گفت: اردوهای راهیان نور، در سطح دانش آموزی، دانشجویی و حوزه های مختلف در آینده‌ای نزدیک با هماهنگی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان آغاز خواهد شد.

قاسمی فرزاد خاطرنشان کرد: با وجود تعطیلی این اردوها در ۲ سال گذشته، باید اقدامات عمرانی لازم با مشارکت همه جانبه دستگاه های اجرایی استان برای بازسازی و تجهیز اردوگاه راهیان نور استان صورت گیرد.

وی افزود: دستگاه های اجرایی می توانند با فروش املاک مازاد خود اعتبارات لازم برای بازسازی و تجهیز اردوگاه راهیان نور استان را تامین کنند.

قاسمی فرزاد با گرامیداشت چهارم دی سالروز عملیات کربلای چهار، افزود: استان همدان در این عملیات شهدای زیادی را در راه دفاع از میهن اسلامی تقدیم کرده است.

سند راهیان نور استان همدان تدوین شد

فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان نیز گفت: سند راهیان نور استان تدوین و در سطح ملی از آن به عنوان سند جامع راهیان نور الگو برداری شده است.

سرهنگ "مصطفی رستمی" افزود: برنامه راهیان نور دانش آموزان از سال ۱۳۹۰ آغاز شده است و تاکنون بیش از ۱۱۰ هزار دانش آموز استان همدان به این مناطق اعزام شده‌اند.

وی با بیان اینکه از سال ۱۳۹۲ تاکنون ۵۲ هزار تن از اقشار مختلف مردم استان در راهیان نور شرکت کرده‌اند اظهار داشت: ۴۰۰ خانواده از استان همدان با خودرو شخصی به مناطق راهیان نور سفر و از امکانات اردوگاه استفاده کرده اند.

سرهنگ رستمی خاطرنشان کرد: از سال ۱۳۹۲ تاکنون سه هزار و ۹۰۰ تن از نخبگان استان و ۲۲ هزار ۷۰۰ تن از دانشجویان در راهیان نور جنوب و غرب کشور حضور پیدا کردند.

وی ادامه داد: یک هزار و ۲۰۰ نفر روحانی، فرهنگی و راوی نیز هرسال به همراه دانش آموزان به مناطق راهیان نور اعزام می‌شوند.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان افزود: هزینه هر دانش آموز برای سفر سه روزه به مناطق راهیان نور، بیش از ۵۰۰ هزار تومان است.

سرهنگ رستمی ادامه داد: بر اساس موافقت نامه با سازمان، همه دستگاه های اجرایی باید ۲۰ درصد از اعتبارات بودجه فرهنگی را به آشنایی با فرهنگ ایثار و شهادت و راهیان نور اختصاص دهند.

استان همدان در دوران هشت سال دفاع مقدس حدود هشت هزار شهید، ۱۷ هزار جانباز و یک هزار آزاده سرافراز را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha