۳۰ آذر ۱۴۰۰، ۱۳:۱۳
کد خبرنگار: 2161
کد خبر: 84584870
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تحویل شاه‌بوف مصدوم به محیط زیست بندرترکمن

۳۰ آذر ۱۴۰۰، ۱۳:۱۳
کد خبر: 84584870
تحویل شاه‌بوف مصدوم به محیط زیست بندرترکمن

گرگان - ایرنا -رییس اداره حفاظت محیط زیست بندرترکمن از تحویل یک بهله شاه‌بوف مصدوم به محیط بانان این شهرستان خبرداد و افزود که با همکاری ماموران انتظامی، سه شکارچی غیرمجاز در زیستگاه‌های این شهرستان دستگیرشدند.

  علی بیانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این شاه بوف از ناحیه بال دچار شکستگی شده بود که پس از بیومتری و ثبت داده های مورفولوژیکی به اداره حیات وحش استان فرستاده شد .

وی از ساحل نشینان منطقه خواست در صورت مشاهده هر گونه حیات وحش مصدوم مراتب را به محیط‌بانان اطلاع دهند.

 به گزارش ایرنا شاه بوف بزرگترین جغد در خاورمیانه است که هنگام استراحت به صورت آویخته دیده می‌شود.

 این پرنده در اوایل صبح و هنگام غروب به شکار می‌پردازد و طعمه هایی تا اندازه یک خرگوش را شکار می‌کند .

تحویل شاه‌بوف مصدوم به محیط زیست بندرترکمن

بیانی همچنین از دستگیری سه شکارچی غیرمجاز در عملیات مشترک محیط بانان و ماموران انتظامی شهرستان خبر داد و گفت: از این شکارچیان علاوه بر کشف ۲ قبضه سلاح شکاری تک لول ، یک قطعه پرنده حواصیل و مقادیری فشنگ کشف شد.

به گفته وی شکارچیان متخلف بر اساس مصوبه شورای عالی حفاظت محیط زیست به چهار میلیون ریال جریمه بابت ضرر و زیان ناشی از شکار این پرندگان محکوم شدند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس قانون، شکارچیان غیرمجاز حسب مورد به حبس و جزای نقدی محکوم می شوند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست بندرترکمن گفت: خلیج گرگان به دلیل حضور گونه های متعدد پرندگان مهاجر به آرامش بیشتر احتیاج دارد که همکاری نهادهایی چون مرزبانی و نیروی انتظامی در تامین این آرامش و مقابله با شکارچیان غیرمجاز دستاوردهای زیست محیطی همچون افزایش زاد و ولد گونه های ساکن این پهنه آبی داشته است.

بیانی ادامه داد: زیستگاه‌های آبی بندرترکمن در کرانه شرقی خزر با اکوسیستم منحصر بفرد طیف گسترده‌ای از گونه‌های مختلف پرندگان بومی و مهاجر همچون مرغابی، غاز، قو، پلیکان، باکلان، پرستوی دریایی، سلیم، کاکایی، چنگر، اگرت، خوتکا، گیلان شاه و تلیله را در خود جای داده است.

استان گلستان از جمله تنفس گاه‌های متنوع برای گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری ایران بوده و با اقلیم متنوع بصورت یکجا کوه، دریا، جنگل، کوهستان، دشت و بیابان را در خود جای داده است.

زیستگاه های آبی بندرترکمن در شمال غرب استان گلستان واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha