فرماندار: ۵۰ خودرو گرفتار در کولاک محور اشنویه - ارومیه رهاسازی شد

مهاباد- ایرنا- فرماندار اشنویه گفت: ۵۰ دستگاه خودرو گرفتار شده در برف و کولاک محور اشنویه - ارومیه که قادر به ادامه راه نبودند، از شب گذشته تاکنون با تلاش راهداران رهاسازی شد.

سیدعلی ترابی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این خودروها اغلب در گردنه "خورشید"، محور اشنویه - ارومیه به علت کولاک شدید در راه مانده بودند که با تلاش نیروهای اداره راهداری نجات یافتند.  

وی افزود: از بامداد امروز کار برف‌روبی و نمک‌پاشی توسط اداره راهداری در محورهای شریانی این شهرستان در چندین نوبت آغاز شده است و اکنون نیز در حال برف روبی محورهای روستایی هستند.

فرماندار اشنویه با بیان اینکه همه محورهای مواصلاتی این شهرستان باز و تردد در آنها جریان دارد ادامه داد: راهداران در جاده‌ها و راهدارخانه‌های این شهرستان حضور داشته و  به صورت شبانه روزی در حال ارایه خدمت به مردم هستند.

ترابی بیان کرد: رانندگانی که قصد تردد در این محورها را دارند ضمن احتیاط و کاهش سرعت در این گردنه‌ و سایر جاده‌های کوهستانی نسبت به بررسی عملکرد مناسب سیستم روشنایی، بخاری و سیستم ترمز خودرو خود اطمینان یابند و سپس اقدام به مسافرت کنند.

وی گفت: همچنین بامداد گذشته با تلاش نیروهای راهداری این شهرستان یک مادر باردار و بدحال از روستای "لولکان" به بیمارستان اشنویه منتقل شد که هم اکنون حال وی رضایت بخش است.

به گزارش ایرنا، ۱۱دستگاه سبک و سنگین برف‌روب در قالب طرح زمستانی برای پاکسازی محورهای مواصلاتی در راهدارخانه‌های این شهرستان مستقر شد و در همین ارتباط ۱۸ مامور راهداری نیز در ۲ راهدارخانه این شهرستان مستقر شده و به صورت شبانه‌روزی آماده خدمات‌رسانی در محورها و حوزه‌های استحفاظی این شهرستان در طرح زمستانی راهداری هستند.

شهرستان مرزی اشنویه در یک منطقه سردسیر و کوهستانی واقع شده و دارای ۸۲ کیلومتر راه اصلی و ۱۸۰ کیلومتر راه فرعی و ۲ راهدارخانه مرکزی و "آغبلاغ" است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha